شناسه خبر:19752
1399/1/28 09:37:50

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 48 تن از عوامل شایعه‌پراکنی درباره ویروس کرونا توسط عوامل پلیس فتا در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

سردار بخشعلی کرامرانی‌صالح روز گذشته بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، کارشناسان پلیس فتا به‌طور دقیق و شبانه‌روزی اقدام به رصد اخبار منعکس‌شده در فضای مجازی کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطب زیادی دارند، افرادی که اقدام به انتشار و بازنشر مطالب نادرستی می‌کردند که امنیت عمومی و روانی جامعه را دچار چالش کرده بود، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه 36 مطلب و محتوای خلاف واقع و غیر قانونی از سایت‌ها و کانال‌ها حذف شد، گفت: 145 مطلب و فیلم مفید درباره کرونا با همکاری معاونت اجتماعی و پلیس فتا تهیه و با هدف اغناسازی جامعه در فضای مجازی منتشر شد.

سردار کامرانی‌صالح تأکید کرد: ناامن کردن جامعه در فضای حقیقی و مجازی جزء خطوط قرمز پلیس است و با هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم کند، طبق قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه از فیلتر 165 نشان‌گاه اینترنتی مرتبط با کرونا در همدان خبر داد و گفت: این نشان‌گاه‌ها در زمینه پخش شایعات و یا کلاهبرداری مرتبط با کرونا از قبیل فروش اقلام بهداشتی و دخالت در امور پزشکی فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: از 15 فروردین‌ماه امسال تاکنون مدیران بیش از 122 نشان‌گاه و کانال در فضای مجازی احضار شده و تذکر گرفته‌اند که سایت و کانال تعدادی از آن‌ها نیز فیلتر و برخی هم ملزم به حذف مطلب شدند.

شناسه خبر 19752