شناسه خبر:23396
1399/3/26 00:01:51

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان در دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: خیرین استان همدان در پروژه‌های مدرسه‌سازی نقش پُررنگی دارند، به‌طوری ‌که اکنون نیمی از پروژه‌های درحال احداث با مشارکت خیرین کلید خورده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، سیدسعید شاهرخی در دیدار خیرین مدرسه‌ساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکت‌های «آجر به آجر» با وزیر آموزش‌وپرورش گفت: از تمام بزرگان و عزیزان عضو مجمع خیرین که در استان منشأ خیر و برکت هستند، قدردانی می‌کنم و یاد و خاطره مرحوم دکتر حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور را هم گرامی می‌دارم.

شاهرخی با بیان اینکه مردم همدان در دوران مختلف انقلاب و دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند، افزود: امروز در حضور بزرگان و عزیزانی از استان همدان هستیم که یکی از برگ‌‌های زرین و موفق را در کشور به تصویر کشیده‌ و رقم زده‌اند.

وی با اشاره به حضور 874 خیر حقیقی و حقوقی مدرسه‌ساز در استان، تصریح کرد: سرزمین ما با وقف عجین است، مردم هرکدام از شهرستان‌های ما به‌تنهایی دریایی از سخاوت هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از تعداد خیرین مدرسه‌ساز موجود 204 نفر صرفاً در امر مدرسه‌سازی فعالیت مستقیم دارند، افزود: خیرین مدرسه‌ساز استان یک‌‌هزار و 920 کلاس در قالب 314 پروژه در همدان اجرا کرده‌اند؛ یعنی 222 هزار متر مربع فضا ساختند و با سخاوت در اختیار فرزندان ما در امر آموزش قرار دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط 33 درصد فضای آموزشی استان همدان را خیرین ساخته‌اند، اذعان کرد: در سال 98، 50 درصد مجموع پروژه‌های درحال ساخت توسط خیرین انجام شد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه فکر بلند وزارت آموزش‌وپرورش و دولت زمینه‌ای را فراهم کرده تا همه با هر وسعی ضمن خرید یک خشت در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: طرح «آجر به آجر» فرصتی فراهم می‌کند که همه در امر خیر شرکت کنند و طرح بسیار هوشمندانه‌ای است که حتماً در کیفیت آموزش‌وپرورش مؤثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: خیرین ما در کشور اول تا پنجم بودند و من می‌گویم اول بودند، چون در بسیاری از بخش‌ها خیرین استان پیشتاز هستند و اقدامات عام‌المنفعه شکل می‌گیرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همه ما بسترسازی می‌کنیم تا خیرین عزیز نقش‌آفرینی کرده و مردم بهره‌برداری کنند، بیان کرد: تصورم این است که جمع حاضر خیرین نیک‌اندیش، مصداق فرمایش مقام معظم رهبری هستند که جهاد مقدسی را محقق کرده‌اند.

شناسه خبر 23396