شناسه خبر:24093
1399/4/8 19:59:00

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: فعالیت تالارها در استان، یک هفته دیگر تعطیل است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
هوشنگ بازوند روز گذشته در ستاد مبارزه با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط سخت پیک کرونا قرار داریم، اظهار کرد: نسبت به هفته گذشته شرایط کمی بهتر شده و امیدواریم در 10 تا 15 روز آینده، شاهد وضعیت بهتری باشیم.
استاندار کرمانشاه افزود: خوشبختانه طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در استان قادر هستیم، حدود 1100 تست انجام دهیم که این کار فوق‌العاده‌ای است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی از فردا موظف است، بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص انجام تست کرونا عمل کند و اگر این شرایط نیازمند توضیح و اطلاع‌رسانی است، دانشگاه نسبت به آن اقدام کند.
بازوند در خصوص قطعی آب در بیمارستان محمد کرمانشاهی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد، گفت: تمهیدات لازم در این خصوص با فرماندار جهت رفع مشکل قطع آب انجام خواهد شد.
مدیر ارشد استان ادامه داد: بر اساس مصوبات دولت در خصوص اجاره‌بهای مسکن در کلان‌شهر کرمانشاه، 20 درصد و در شهرستان‌ها 15 درصد افزایش اجاره‌بها قرار داده شده است.
استاندار کرمانشاه بیان کرد: علاوه بر آن خانه‌های خالی شناسایی و اداره کل مالیات موظف است، برای اخذ مالیات اقدام کرده و برای تمام خانه‌های خالی در اداره مالیاتی پرونده تشکیل دهند.
وی در خصوص به‌کارگیری بازنشستگان در مراکز درمانی گفت: با توجه به منع به‌کارگیری بازنشستگان، لیستی از آن‌ها تهیه شده تا به‌صورت خاص در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
بازوند همچنین برای حل مشکل معیشتی مستاجران و کسانی که در شرایط کرونایی آسیب دیده‌اند، افزود: در این راستا مقرر شد، بانک‌ها حمایت مالی داشته باشند و لازم است فرمانداران در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر ارشد استان با تأکید بر اینکه فعالیت تالارها در استان یک هفته دیگر تعطیل هستند، اظهار کرد: اگر در این راستا تخلفی صورت بگیرد، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
وی همچنین گفت: برگزاری مراسم عزاداری نیز همچنان ممنوع است و فرمانداران موظفند در این خصوص تمهیدات لازم را انجام دهند و اگر کوتاهی در این راستا صورت بگیرد، فرمانداران باید پاسخگو باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تست روزانه کرونا از روز گذشته به 1100 مورد افزایش می‌یابد.
محمودرضا مرادی روز گذشته در ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر 465 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از این تعداد 76 نفر در آی.سی.یو بستری هستند که 28 نفر آن‌ها به دستگاه کمک‌تنفسی وصل هستند که متأسفانه وضعیت خوبی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: دو دستگاه‌های Pcr (آزمایش) جدید خریداری و راه‌اندازی کردیم که با اضافه شدن این دستگاه‌ها، 1100 تست را انجام خواهیم داد.
مرادی گفت: البته طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، مانند گذشته از همه افرادی که مراجعه می‌کنند، تست به‌عمل نخواهد آمد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، فقط از افراد بالای 60 سال یا بیماری‌های زمینه‌ای تست پی.سی.آر به‌عمل می‌آید و برای افراد زیر 60 سال، هیچ‌گونه تستی انجام نخواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: همچنین از معتادان متجاهر، زندانیان علامت‌دار، کارکنان سامان‌سراها، افراد خارجی علامت‌دار که در هتل‌ها مستقر هستند، افراد داخلی علامت‌دار که از کشورهایی با شیوع بالا وارد کشور شده‌اند، تست به‌عمل می‌آید.

شناسه خبر 24093