شناسه خبر:26063
1399/5/12 00:32:39

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: طرح سامان‌دهی خاک و نخاله‌های ساختمانی در سنندج اجرا می‌شود.

سیروان غفوری از اجرای طرح سامان‌دهی خاک و نخاله ساختمانی در سنندج خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات سطح شهر که باعث نازیبایی فضاهای بصری شهر می‌شود، تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله ساختمانی در معابر فرعی و ورودی‌های سطح شهر است.

وی گفت: سایت دفن زباله واقع در کلیک برای تخلیه خاک و نخاله درنظر گرفته شده که متأسفانه برخی از ماشین‌آلات حمل نخاله‌های ساختمانی به‌جای تخلیه در این سایت در مکان‌های غیرمجاز، اقدام به تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی می‌کنند.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات انباشت نخاله ساختمانی در معابر سطح شهر این سازمان نسبت به واگذاری مبحث سامان‌دهی خاک و نخاله ساختمانی به پیمانکار اقدام کرد.

* ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله به‌صورت غیرمجاز اقدام به تخلیه خاک نکنند

وی بیان کرد: پیمانکار اجرای این طرح، موظف است که به‌صورت شبانه‌روزی در سطح شهر نظارت داشته باشد تا ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله به‌طور غیرمجاز، اقدام به تخلیه خاک و نخاله در معابر نکنند.

وی اعلام کرد: تمام ادارات دولتی، پیمانکاران ساختمانی، تأسیساتی و راه‌سازی مالکان ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله‌های ساختمانی (کامیون، کامیونت، وانت، بیل‌مکانیکی و لودر ) باید جهت مجوز فعالیت به‌منظور کنترل و سامان‌دهی ماشین‌آلات حمل و برداشت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی ثبت‌نام کنند.

غفوری خاطرنشان کرد: مالکان ماشین‌آلات نخاله‌های ساختمانی و عمرانی از 11 تا 23 مرداد ماه سال‌ جاری به سازمان پسماند واقع درخیابان امام(ره) روبه‌روی اداره کمرگ مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام و کد مجوز فعالیت حمل خاک و نخاله را دریافت کنند.

* ماشین‌آلاتی که ثبت‌نام نکنند، اجازه فعالیت ندارند

وی تصریح کرد: ماشین‌آلاتی که ثبت‌نام نکنند و کد فعالیت اخذ نکنند، اجازه فعالیت و حمل خاک و نخاله ساختمانی را نخواهند داشت.

وی گفت: کسانی که به‌صورت غیرمجاز و شبانه اقدام به تخلیه خاک و نخاله در معابر نکنند نیز پس از مستندسازی توسط پیمانکار و ارجاع به راهنمایی‌ورانندگی بار نخست جریمه و به درصورت تکرار خودرو آن‌ها توقیف و اعمال قانون خواهد شد. رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از شهروندان هم درخواست کرد: درصورت مشاهد تخلیه نخاله ساختمانی در معابر شهری ضمن یادداشت شماره پلاک خودرو و درصورت امکان، عکس از تخلیه غیرمجاز گرفته و با شماره تماس 5 - 33176603 مراتب را اطلاع دهید.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 26063