شناسه خبر:26288
1399/5/15 00:25:00

سپهرغرب، گروه خبر :مدیرکل تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با کانون وکلای دادگستری و بسیج کارگری امضا شده است، از کارگران و کارفرمایان استان حمایت حقوقی خواهیم کرد.

حسن عزیزی روز گذشته اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، گام مناسبی در راستای صیانت از نیروی شاغل و افزایش بهره‌وری آنان در محیط کارگری است.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه به‌عنوان بستری مناسب، چارچوب کلی همکاری برای حمایت‌های حقوقی از جامعه کار و تولید با استفاده از ظرفیت‌های مرکز کارشناسان، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه برای حل‌وفصل پرونده‌های حقوقی و کیفری مربوط به کارگر یا کارفرمایان و اعضای خانواده آنان تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، حمایت حقوقی و قضایی از جامعه کارگری و کارفرمایی کشور که با احتساب خانوادهایشان، نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، ضروری دانست و گفت: حمایت، صیانت و تلاش در رفع مشکلات و دغدغه‌های کارگران و کارفرمایانی که در دفاع از انقلاب در خط مقدم جبهه بوده‌اند و اکنون هم که در جنگ اقتصادی در حوزه کار و تولید و در شرایط کرونایی که با همت و اراده قوی خود در مقابل مشکلات ایستادگی می‌کنند، کار بزرگی و خداپسندانه‌ای است.

عزیزی ادامه داد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه کارگران، کارفرمایان و خانواده‌های آنان از خدمات مشاوره و وکالتی مرکز وکلای قوه قضائیه در استان، با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه جامعه کارگری و کارفرمایی می‌توانند به جهت طرح کلیه دعاوی و انجام امور کارشناسی خود، از خدمات مشاوره‌ای و وکالتی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه استفاده کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26288