شناسه خبر:27327
1399/6/2 11:33:29

هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های ایران در گروه ب با صعود تیم چوکا و سقوط تیم‌های شهدای رزکان البرز و بعثت کرمانشاه همراه بود و تیم پاس با قرار گرفتن در جایگاه دوم راهی دیدار پلی آف شد.

کش و قوس لیگ دویی فوتبال ایران سرانجام به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و با مشخص شدن وضعیت یک گروه امشب هم پرونده این رقابت‌ها تقریباً بسته می‌شود.

در گروه ب این رقابت‌ها هفته پایانی عجیبی رقم خورد و نتایج به گونه‌ای پیش رفت که تیم چوکا توانست مستقیماً به لیگ آزادگان صعود کند.

در حساس‌ترین بازی این هفته تیم چوکا که از شهرداری بندرعباس پذیرایی می‌کرد در پایان 90 دقیقه دو بر یک پیروز شد تا بعد از 20 سال حسرت و انتظار عقاب‌ها به سطح بالاتری از فوتبال ایران بازگردند.

پاسی‌ها که انگیزه زیادی برای صعود مستقیم به لیگ یک داشتند در مقابل سردار بوکان با حساب دو بر دو به تساوی رضایت دادند و با کسب جایگاه دوم جدول می‌بایست دلخوش یک 180 دقیقه نفس‌گیر در پلی‌آف باشند تا تکلیف سومین تیم راه‌یافته به لیگ یک مشخص شود.

در سایر دیدار‌ها نفت امیدیه دو بر یک میهمان خود شهدای بابلسر را از پیش رو برداشت، ایرانجوان بوشهر در خانه دو بر صفر مغلوب مس شهر بابک شد و شهرداری ماهشهر و بعثت کرمانشاه به نتیجه یک بر یک رضایت دادند.

نفت و گاز گچساران و شهرداری بم هم دو بر دو مساوی شدند و شهدای رزکان البرز با قبول شکست برابر ملی حفاری اهواز شرایط نامطلوبی را برای خود در هفته پایانی رقم زد.

با این شرایط و بررسی جدول نهایی گروه ب تیم چوکای تالش مستقیم به لیگ یک صعود کرد و پاس به دیدار پلی‌آف راه یافت و دو تیم شهدای رزکان البرز و بعثت کرمانشاه با قرار گرفتن در انتهای جدول به لیگ پایین‌تر سقوط کردند.

*4 تیم امید صعود به لیگ یک را دارند

فراز و نشیبی که امسال لیگ دو به لحاظ نتیجه‌گیری به خود دید باعث جذابیت زیاد این رقابت‌ها بود و در عین حال حواشی فراوانی هم شاهد بودیم اما در گروه الف امشب تیم صعودکننده به لیگ یک و دیگر تیم راه‌یافته به دیدار پلی‌آف مشخص می‌شود.

با بررسی اجمالی جدول 4 تیم خیبر خرم‌آباد، فولاد نوین اهواز، استقلال ملاثانی و شهرداری آستارا می‌توانند با رقم خوردن نتایج خودشان و سایر تیم‌ها یکی از این دو تیم باشند.

حساس‌ترین بازی هفته پایانی را دو تیم فولاد نوین و خیبر خرم‌آباد در اهواز برگزار خواهند کرد که تیم برنده قطعا می‌تواند یکی از دو تیم برتر صعودکننده باشد و کسب تساوی دردی از هر دو تیم دوا نخواهد کرد.

خیبر هفته قبل بازی، 6 امتیاز خود را با تساوی عوض کرد، اما حریف اهوازی با حساب 4 بر دو شهید قندی یزد را از پیش‌رو برداشت و بدین‌ترتیب با روحیه بهتری به این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز خواهد رفت.

حسن اشجاری و شهرداری آستارا برگزارکننده بازی حساس دیگر امشب هستند و باید در قزوین به مصاف تیم کاسپینی بروند که خیالش از بقا و ماندگاری در لیگ دو راحت‌شده و به مراتب شهرداری‌چی‌های آستارایی شرایط بهتری نسبت به سایر رقبای خود دارند.

استقلال ملاثانی هم که در حال حاضر صدرنشین گروه است باید در خانه از تیم میلاد مهر تهران پذیرایی کند که شرایط مشابهی با کاسپین از نظر آسودگی بقا در لیگ دو دارد.

با این حساب و نتایج روبرو شرایط شهرداری آستارا و استقلال ملاثانی از هر نظر بهتر از دو رقیب دیگر است و باید منتظر بود که واقعا نتایج مسابقات در زمین و جوانمردانه رقم بخورد.

تشریفاتی‌ترین بازی این هفته بین دو تیم شهرداری همدان و آوالان کامیاران برگزار خواهد شد که برد یا تساوی و شکست برای هر دو اصلا اهمیتی نخواهد داشت.

دو تیم اترک بجنورد و امید گناوه که خطر سقوط به لیگ پایین‌تر به عنوان تیم سوم را احساس می‌کنند به ترتیب باید برابر تیم‌های شهید قندی یزد و شهرداری فومن به میدان بروند.

عدم حضور تیم اروند خرمشهر برابر مس نوین کرمان هم باعث‌شده تا مسی‌ها زودتر از بقیه تکلیف خودشان را برای ماندگاری در لیگ دو بدانند.

با برگزاری این بازی‌ها پرونده لیگ دسته دوم باشگاه ایران به نوعی بسته می‌شود و تنها برای مشخص شدن سومین تیم صعودکننده به لیگ آزادگان دو دیدار رفت و برگشت بین پاس همدان و تیم دوم گروه الف برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

شناسه خبر 27327