شناسه خبر:27462
1399/6/5 00:08:11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر روباز غرب کشور در شهرستان کامیاران در حال ساخت است که هم‌اکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عبیدالله رستمی روز گذشته در بازدید از پروژه ساخت آمفی‌تئاتر روباز شهر کامیاران اظهار کرد: آمفی‌تئاتر روباز کامیاران، ازجمله طرح‌های عمرانی مصوب حوزه فرهنگ و هنر استان در سال 97 بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث این آمفی‌تئاتر از اردیبهشت سال 98 آغاز شد، اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه 96درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اعلام اینکه برای احداث آمفی‌تئاتر روباز کامیاران بیش از یک میلیارد و 370 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: این آمفی‌تئاتر یکی از بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای روباز غرب کشور است که ظرفیت پذیرش یک‌هزار نفر را دارد و افتتاح آن، موجب ارتقای سرانه فرهنگی شهر کامیاران و در مجموع استان خواهد شد.

رستمی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته بیش از یک‌هزار و 500 اثر نمایشی در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی در استان، تولید شده و در جشنواره‌های مختلف استانی و ملی ازجمله تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر کُردی سقز، تئاتر استانی و فجر شرکت و نمایش داده شده‌اند و بدون‌شک توسعه و ساخت پلاتوها و آمفی‌تئاترهای روباز در جهش تولید حوزه نمایشی استان کردستان، بسیار مؤثر خواهد بود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27462