شناسه خبر:28224
1399/6/20 04:34:19
در تحریریه سپهرغرب رقم خورد؛

هم‌افزایی رسانه‌ای زاگرس‌نشینان

سپهرغرب، گروه خبر- طاهره ترابی مهوش:روز گذشته‌ اعضای هیئت‎مدیره خانه مطبوعات استان لرستان با حضور در دفتر گروه خبری رسانه سپهرغرب درباره چگونگی افزایش هم‌فزایی رسانه‌ای در غرب کشور به گفت‌وگو نشستند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان در این دیدار با اشاره به آنکه هدف از این سفر تعامل بیشتر رسانه‌ای در غرب کشور است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‎شده قرار است این دیدارها تداوم داشته و در دیگر استان‌های غربی نیز شاهد چنین نشست‌های باشیم.

اسدالله ربانی‌مهر با تأکید بر آنکه این ارتباط و تعاملات یقیناً منجر به پیشرفت جایگاه رسانه در این منطقه از کشور خواهد شد، اظهار کرد: درحال حاضر استان همدان دارای سه روزنامه و تعداد بی‌شماری از خبرگزاری‌ها، هفته‌نامه‌ها و پایگاه خبری است.

وی با اشاره به اینکه همدان به‎لحاظ رسانه جزء استان‎های مطرح در سطح منطقه‌ای و حتی ملی است، عنوان کرد: دراین‎بین روزنامه سپهرغرب یکی از نشریات با سابقه، همراه و تأثیرگذار در استان محسوب می‎شود که با مجموعه متعهد کاری خود دغدغه‎مندی برای حل مشکلات و توسعه استان همدان و به طریق اولی غرب کشور را به اثبات رسانده است.

ربانی‌مهر با اشاره به آنکه یکی از شاخصه‌های این رسانه منطقه بیان نقدها در مسیر اصلاح امور است، گفت: درواقع همواره نقد مورد استقبال مدیران استان در مسیر توسعه است.

رئیس‌ خانه مطبوعات لرستان نیز با بیان اینکه دو استان همدان و لرستان به‌لحاظ فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند، افزود: لرستان در حوزه رسانه‌ها یکی از پویاترین استان‌ها در سطح کشور بوده و این درحالی بوده که به‎لحاظ اقتصادی و صنعتی با تنگنای بسیاری مواجه است.

سیداحمد موسوی با اشاره به اینکه هیچ گاه با وجود فشارها و تنگناها رسانه‌های استان لرستان از پای نایستاده و کار خود را متوقف نکرده‌اند، گفت: خوشبختانه این استان نیز دارای سه روزنامه محلی فعال است.

وی با اشاره به اینکه صدای ملت، سلام دلفان و یادگار امروز روزنامه‌های این استان هستند، اذعان کرد: رسانه در استان لرستان بیش از آنچه که از آن انتظار می‌رود، انجام وظیفه کرده و همواره در کنار مردم، صنعت و همچنین اشتغال استان بوده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان لرستان با اشاره به آنکه این استان دیار مفاخری همچون سیدفرید‌ قاسمی بوده که به حافظه گویای مطبوعات ایران مشهور است، ابراز کرد: این استاد سال‎های سال است که در حوزه رسانه در سطح ملی تدریس می‌کند.

موسوی با تأکید بر اینکه ‌استان‎های غربی نیازمند تعامل رسانه‌ای با یکدیگر هستند، اظهار کرد: متأسفانه درحال حاضر همبستگی و هم‎افزایی لازم بین رسانه‌های غرب کشور وجود ندارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان با بیان اینکه رسانه‌ای‌های همدان از یک استاندار رسانه‌ای برخوردار هستند، گفت: وجود چنین فردی در رأس هرم مدیریت اجرایی همدان یک فرصت استثنایی است که متأسفانه ما لرستانی‌ها از آن بی‌بهره‌ایم.

رئیس هیئت‎مدیره خانه مطبوعات لرستان نیز با بیان آنکه این استان با داشتن بیش از 125 نشریه محلی و 90 سرپرستی و 70 پایگاه خبری از جایگاه خوبی در حوزه رسانه برخوردار است، گفت: با یک حساب سرانگشتی اگر در هر رسانه دو نفر مشغول به فعالیت باشند، خانواده رسانه لرستان 500 نفری است.

حسن ایزدی با اشاره به وظیفه خانه مطبوعات در عرصه تأمین رفاه و آموزش، بیان کرد: خانه مطبوعات لرستان در بحث آموزش ضمن انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی، نسبت به دایر کردن کلاس مجازی آموزش صفحه‌بندی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته (دوره ششم خانه مطبوعات لرستان) بیش از 120 گوشی تلفن همراه از اداره کل اموال تملکی استان خریداری و به‌صورت نیم‌بها در اختیار اعضا قرار داده شده، گفت: علاوه‌بر این بیش از 40 میلیون تومان نیز به‌عنوان کمک‌معیشتی به حساب اعضای خانه مطبوعات استان واریز شده است.

ایزدی با اشاره به دیدار اعضای هیئت‌مدیره مطبوعات لرستان با وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: دراین دیدار نیز مجوز واگذاری 36 واحد آپارتمان برای اهالی رسانه دریافت و تا پایان سال به دوستان رسانه تحویل داده خواهد شد.

-دبیر خانه مطبوعات استان لرستان نیز ضمن تبریک به تحریریه سپهرغرب بابت داشتن سردبیری فعال و مسلط بر فضای رسانه‌ای، گفت: درواقع داشتن سردبیر مطالبه‌گر و درعین‌حال پُرتلاش برای هر رسانه یک ظرفیت و اندوخته انکارناپذیر است.

محدثه مقدم با اشاره به گله مندی سردبیر روزنامه سپهر غرب از احتیاط بسیار مسئولان لرستان در پاسخگویی به پیگیری مشکلات مربوط به این استان افزود: متاسفانه این ارتباط سرد صرفا مختص شما نیست و برخی مدیران با رسانه‌های لرستان هم چندان‌تعاملی ندارد.

وی با بیان این مطلب که رسانه‌ای‌های لرستان احساس قرابت خاصی نسبت به اهالی رسانه همدان دارند،تصریح کرد:بیش از 40 رسانه مکتوب این استان از چاپخانه موجود در استان همدان در حوزه نشر خود استفاده می‌کنند و درواقع این مهم یک فرصت صنعتی و درآمدی برای استان همدان محسوب می‌شود.

مقدم با قیاس توجه ویژه استاندار همدان به رسانه‌ها و بخصوص خانه مطبوعات و رسانه های این استان از عدم‌ارتباط گیری استاندار لرستان با خانه مطبوعات انتقاد کرد و از معاون سیاسی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر جبران این بی توجهی تقدیر کرد .

وی با اشاره به ضرورت تعامل رسانه‌ای در غرب کشور، گفت: برخی مطالبات نیازمند موج رسانه‌ای در سطح منطقه‌ای و ملی بوده، بنابراین استفاده از این ظرفیت یک ضرورت مهم و حیاتی به نظر می رسد.

گفتنی است، در این دیدار مسعود جواندل صاحب امتیاز و زهره پوروهابی سردبیر و حسین صادقیان مدیر تحریریه سپهرغرب نیز ضمن معرفی رسانه‌های استان و ظرفیت و جایگاه آن‌ها، نسبت به ارائه نقطه‎نظرات کارشناسی در حوزه تعامل رسانه‌ای در غرب کشور اقدام کردند.

شناسه خبر 28224