شناسه خبر:29824
1399/7/15 17:00:38

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از امضای تفاهم‌نامه با بسیج برای مشارکت در احداث مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فامنین خبر داد و گفت: این پروژه با مساعدت‌های استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبار هشت میلیارد تومانی از استان و مرکز دریافت کرده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فامنین رویکرد این اداره کل را توسعه همه‌جانبه در بخش‎های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و اظهار کرد: نوع نگرش‌ها نسبت به مسائل در حوزه‌های مختلف اجتماعی باید متأثر از حوزه فرهنگ باشد.

وی توسعه فرهنگی را مستلزم توجه به زیرساخت‌ها عنوان کرد و درخصوص احیای پروژه‌های راکد حوزه فرهنگ در استان گفت: اراده مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان این است که پروژه‌های عمرانی مجدد احیا شوند.

احسانی درباره پروژه مجتمع فرهنگی هنری فامنین هم تصریح کرد: از ابتدای امسال چندین جلسه در استان و خارج از آن برگزار شد تا درخصوص تأمین مالی پروژه تصمیم‌گیری شود. در همین راستا اعتبار دو میلیارد و 700 میلیون تومانی از محل استانی برای پروژه درنظر گرفته شد. از طرف دیگر هم نمایندگان محترم مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه دکتر حاجی‌بابایی پیگیری مجدانه در احیای پروژه داشتند که مجموعه این تلاش‌ها در سفر استانی دکتر نوبخت به نتیجه رسید و پنج میلیارد تومان اعتبار به پروژه مجتمع فرهنگی تخصیص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: درمجموع اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد و 700 میلیون تومان برای ادامه فعالیت پروژه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در ادامه پیگیری‌ها با بسیج سازندگی هم وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه‌ای برای ادامه روند احداث مجتمع به امضا رسید، افزود: با توجه به سابقه درخشان بسیج سازندگی در احداث پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار، امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح فاز اداری مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فامنین باشیم.

شناسه خبر 29824