شناسه خبر:30023
1399/7/20 16:51:20

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان حافظ منافع شهروندان است، گفت: اجرای این طرح مانع ویژه‎خواری و رانت‌خواری می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان زمین و مسکن کشور، استاندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: همه‌چیز در همدان مهیای حرکت و تحرک و توسعه و برقراری عدالت شهری است و به سمت اجماع در کلان‌شهر و طرح جامع می‌رویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا یک‎هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی باید به محدوده شهر الحاق شود.

وی با بیان اینکه از ساخت انبوه مسکن در همدان کوتاه نمی‎آییم چراکه سیل جمعیت به سمت شهر همدان روان بوده و رکن اصلی کلان‎شهر استقرار شهروند با مسکن مناسب است، افزود: مردم شهروند درجه یک هستند.

حاجی‌بابایی با بیان آنکه با این طرح زمین‎خواری بایکوت خواهد شد، گفت: در همدان ویژه‌خواری، برج‎خواری و رانت‎خواری ممنوع است و شهر خوب برای همه شهروندان آن باید تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه ما همدان را به اوج خواهیم رساند و همدان قطب کشوری می‌شود، اذعان کرد: برای حصول به این هدف تدابیری مشترک با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی اندیشیده شده تا به محدوده شهر همدان اضافه شود و به این وسیله شاهد کاهش قیمت بالای مسکن و زمین در همدان باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 22 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که درخصوص خانه‎دار شدن مردم مد نظر قرار می‌گیرد را باید جدی بگیریم، گفت: یکی از مهم‎ترین طرح‌ها اقدام ملی مسکن است.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه شرایط را باید برای خانه‌دار شدن مردم و ساخت مسکن مهیا کنیم، تأکید کرد: تعداد زیادی از افراد فاقد مسکن هستند و اگر برنامه‌ای برای آن اندیشیده نشود، قیمت زمین و مسکن بیشتر هم می‌شود.

وی افزود: مسئولان در استان همدان محکم و پُرقدرت جهت ایجاد و ساخت مسکن برای اقشار مختلف جامعه پای کار هستند.

شناسه خبر 30023