شناسه خبر:38515
1400/1/11 12:44:36

معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان کرمانشاه گفت: هموطنان قبل از سفر با تماس با سامانه ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌های استان و همچنین وضعیت تردد استان‌ها و شهرهای کرونایی مطلع شوند.

 سیدزاهدین چشمه‌خاور امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای آی.تی.اس به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش راه‌های استان هستیم تا اختلالی برای عبور و مرور برای هموطنان به وجود نیاید و در صورت بروز هرگونه اختلال در کمترین زمان ممکن نسبت به اعزام تیم‌های اقدام فوری راهداری اقدام شود.

وی ادامه داد: اداره مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه دارای هشت سامانه فعال شامل سامانه 141، سامانه تردد شمار، دوربین‌های نظارت و تصویری، سامانه توزین در حال حرکت (WIM)، سامانه پیام‌رسان متغیر VMS، سامانه تردد شمار جاده‌ای، سیستم بیسم و ارتباطی، سامانه موقعیت‌یاب جی‌پی‌اس (GPS) و سامانه‌های ثبت تخلف است.

معاون فنی راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان کرمانشاه گفت: سامانه‌های هوشمند که در این مرکز با استفاده از آن‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم هر کدام وظیفه برداشت برخی از اطلاعات راه و حمل و نقل را برعهده دارند.

چشمه‌خاور ادامه داد: هموطنان با استفاده از سامانه ۱۴۱ دارای با چهار بستر ارتباطی تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ می‌توانند از آخرین وضعیت راه‌های استان و همچنین وضعیت تردد استان‌ها و شهرهای کرونایی مطلع شوند.

وی گفت: این سامانه قابلیت همزمان ۳۰ کاربر را دارد، تقاضامندیم هم‌استانی‌ها قبل از اقدام به مسافرت با این سامانه تماس بگیرند و از وضعیت محوری که قصد مسافرت به آن را دارند، اطلاعاتی کسب کنند.

چشمه‌خاور در پایان با آرزوی سفر ایمن و به دور از حادثه برای هموطنان از مسافران خواست، هنگام خروج و ورود به استان به تابلوهای پیام‌رسان متغیر VMS نگاهی داشته باشند چون که اطلاعات کلی راه و شریان‌های اصلی بین استان در این تابلوها وجود دارد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38515