شناسه خبر:38762
1400/1/17 01:47:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از خسارت به سه هزار تُن از محصولات باغی ملایر بر اثر سرمازدگی خبر داد و گفت: این سرمازدگی بیشتر در محصولات بادام، گردو، زردآلو و غیره بوده که به‌دلیل مقاومت کمتر دچار مشکل شده است.

سیدمهدی میرباقری با بیان اینکه همه‌ساله به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی با شروع فصل بهار معمولاً شاهد سرمازدگی بهاره و بروز خسارت در باغات شهرستان هستیم، اظهار کرد: امسال نیز این سرمازدگی در روزهای هشتم و نهم فروردین‌ماه در باغات ملایر رخ داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 21 هزار هکتار از باغات شهرستان زیر پوشش انواع محصولات باغی است، افزود: از این میزان 11 هزار هکتار زیر کشت انگور و یک‌هزار و 200 هکتار زیر کشت سیب، آلبالو و گیلاس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر میزان باغات گردو را بیش از سه هزار و 200 هکتار و باغات زیر کشت شلیل و هلو را حدود 900 هکتار برشمرد و گفت: مابقی باغات نیز زیر کشت دیگر میوه‌‌ها ازجمله زردآلو و بادام است.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار هکتار از باغات دچار سرمازدگی بهاره شدند، برآورد محصولات خسارت‌دیده باغات را حدود سه هزار تُن دانست و تصریح کرد: ارزش محصولات خسارت‌دیده 54 میلیارد تومان برآورد شده است.

میرباقری با بیان آنکه این سرمازدگی بیشتر در محصولات بادام، گردو، زردآلو و غیره بوده که به‌دلیل مقاومت کمتر دچار مشکل شده است، گفت: بیمه محصولات و باغات در راستای حمایت از کشاورزان همیشه از سوی جهاد کشاورزی توصیه می‌شود، یکی از عمده مشکلاتی که درحال حاضر درخصوص سرمازدگی باغات وجود دارد، بیمه نبودن محصولات و باغات کشاورزی است.

شناسه خبر 38762