شناسه خبر:39554
1400/2/1 09:54:50

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار هورامان گفت: 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی ستاد مدیریت بحران کشور به شهرداری هورامان تخت برای رفع مشکلات عمرانی و رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص یافت.

آرمان شهبازی اظهار کرد:‌ در راستای پیگیری مشکلات مالی شهرداری هورامان و رفع نقاط حادثه‌خیز در این شهر تاریخی و گردشگری جلسه‌ای با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مهم‌ترین مشکلات و کمبودهای شهرداری هورامان مطرح و با توجه به وضعیت شهر هورامان که در مرحله ثبت جهانی قرار دارد، ستاد مدیریت بحران کشور بر لزوم اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری این شهر تأکید کرد و مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری اختصاص یافت.

شهردار هورامان یادآور شد: اعتبار تخصیص‌یافته با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی شهر هورامان تخت (ازجمله خطر ریزش کوه در ضلع شمالی شهر مشرف به خیابان امام خمینی (ره)) است.

وی اضافه کرد: رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در ابتدای امسال از شهر هورامان تخت بازدید کرده و از نزدیک با وضعیت منطقه و مشکلات آن به‌ویژه شهرداری هورامان تخت آشنا شده و وعده پیگیری مشکلات این منطقه را داده بود.

شهبازی درخصوص زمان واریز و نحوه تخصیص این میزان اعتبار گفت: با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده موضوع توسط سازمان مدیریت بحران نهایی شده است و نامه آن توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شد و به محض واریز این اعتبار، شهرداری هورامان تخت اقدام لازم در راستای هزینه‌کرد آن را به‌کار خواهد گرفت.

هورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

ثبت جهانی هورامان در دست بررسی است و در این راستا به‌منظور حفاظت، مرمت و بازسازی بافت‌های با ارزش این منطقه پایگاهی به‌نام پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامانات ایجاد شده که در شهر هورامان تخت، روستای پالنگان و یکی از روستاهای سنندج دایر شده است.

شهرستان سروآباد با دو بخش مرکزی و هورامان با 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

شناسه خبر 39554