شناسه خبر:39874
1400/2/8 09:24:11
مدیر منطقه سه شهرداری همدان خبر داد:

4 زمین ورزشی و یک اتاق مادر و کودک آماده افتتاح

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه سه شهرداری همدان از احداث یک اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری منطقه سه و چهار زمین ورزشی در این منطقه خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه همدان، محمدرضا فیضی‌منش دراین‎‌باره اظهار کرد: ایجاد اتاق مادر و کودک در فضاهای عمومی شهرها یکی از نیازهای ضروری برای حضور هم‌زمان مادر و کودک در اجتماع به‌شمار می‌رود.

وی گفت: درحال حاضر فضاهای شهری برای حضور گروه‌های مختلف جامعه ازجمله بانوان و کودکان با کمبودها و نواقصی مواجه است و نبود مکان‌های مناسب برای مواردی چون تغذیه نوزادان و رسیدگی به امور آنان و به‌طور کلی فضاهای عمومی مورد مراجعه مادران، ازجمله این موارد است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان ادامه داد: براساس گزار‌ش‌های مردمی در بسیاری از موارد در مکان‌های عمومی ازجمله بوستان‌ها با مادرانی روبه‌رو می‌شویم که با حالت نگرانی درحال رسیدگی به کودکان خود هستند که باید حقوق اولیه این افراد از سوی مدیریت شهری دیده شود.

فیضی‌منش ادامه داد: منطقه سه شهرداری همدان برای رفع نگرانی‌های مادران و ایجاد زمینه تفریح هم‌زمان مادر و کودک اقدام به ساخت یک اتاق مادر و کودک در فضاهای شهری این منطقه کرده که آماده افتتاح است، اما به‌دلیل شرایط کرونایی و به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افتتاح این اتاق به همراه چهار زمین ورزشی ساخته‌شده به زمان فروکش کردن موج چهارم شیوع کرونا موکول شده است.

وی گفت: مادران وقتی بدانند بیرون از خانه فضایی هست که می‌توانند با آرامش به فرزندان خود رسیدگی کنند، بر سبک زندگی، نگاه به خود و تجربه مادر شدن آن‌ها تأثیرگذار است.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در پارک‌های منطقه سه در دستور کار قرار گرفته و یک اتاق مادر و کودک در این منطقه احداث شده است.

وی افزود: برای ایجاد اتاق‌های مراقبت از کودکان یا اتاق‌های مادر و کودک در فضاهای عمومی منطقه از خردادماه سال گذشته برنامه‌ریزی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان تأکید کرد: شناسایی فضاهای عمومی روباز و سرپوشیده شاخص را که حضور مادران و کودکان زیر سه سال در آن مکان‌ها بیشتر است، در دستور کار قرار دادیم.

وی یادآور شد: در این اتاق‌ها دو نوع خدمت پذیرش جهت شیردهی و تعویض پوشک برای مادران دارای کودک زیر سه سال ارائه می‌شود و ورودی اتاق‌ها رایگان است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان تصریح کرد: فضاهای شهری دیگر نیز به‌تدریج به این اتاق‌ها تجهیز خواهند شد.

وی گفت: امیدواریم با این اقدام آرامش در محیط شهری برای مادران جوان را بیشتر کرده و همدان را یک گام دیگر به شهر دوست‌دار کودک نزدیک کنیم.

شناسه خبر 39874