شناسه خبر:39931
1400/2/9 09:18:21

سپهرغرب، گروه خبر: دانشگاه ملایر در راستای اجرای مصوبه 131 سال گذشته شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با موضوع سامان‌دهی مؤسسات آموزش عالی با تأکید بر ارتقای کیفی، پاسخگویی به نیازها و استفاده بهینه از منابع، به جمع دانشگاه‌های جامع کشور پیوست.

ارتقای جایگاه دانشگاه ملی ملایر در نشست اسفندماه سال گذشته شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه ملایر به دانشگاه جامع در اجرای مصوبه‌ 131 سال گذشته شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با موضوع سامان‌دهی مؤسسات آموزش عالی، تأکید بر ارتقای کیفی و استفاده بهینه از منابع انجام شد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه این موفقیت را حاصل تلاش جهادی مجموعه دانشگاه در طول زمان‌های مختلف به‌ویژه در دوران مدیریت خسرو سایوند، رئیس دانشگاه ملایر دانست.

سال 1370 دانشکده تربیت دبیر ملایر وابسته به دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با پذیرش 30 دانشجو در رشته علوم تربیتی، تکنولوژی و آموزشی آغاز به‌کار کرد، هم‌زمان نیز زمینی در کیلومتر چهار جاده اراک (محل فعلی دانشگاه) به این دانشکده اختصاص یافت و مقدمات ساخت آن فراهم شد.

از سال 1373 با پذیرش دانشجو در رشته دبیری ریاضی، تعداد رشته‌ها به دو مورد افزایش یافت و این روند تا سال 79 با فراز و نشیب‌هایی ادامه یافت، تا اینکه سال 1379 تلاش مسئولان وقت دانشکده، کمک‌های ارزشمند افراد نیکوکار این شهرستان و همچنین انتقال ساختمان دانشکده صنعت از وزارت نفت به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، زمینه توسعه این دانشکده را به مجتمع آموزش عالی ملایر فراهم کرد و هم‌زمان کمیته‌ای تخصصی کار تهیه و تدوین برنامه توسعه دانشگاه ملایر را به انجام رساند.

سال 1384 مجتمع آموزش عالی ملایر از دانشگاه بوعلی‌سینا مستقل شد و به‌طور رسمی به‌عنوان دانشگاه ملایر فعالیت خود را آغاز کرد.

دانشگاه ملایر به‌عنوان دومین دانشگاه جامع استان همدان در حوزه آموزش عالی بر مدار توسعه مطلوبی قرار گرفته و درحال حاضر دارای 71 رشته تحصیلی شامل 14 رشته در مقطع دکتری، 31 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 26 رشته در مقطع کارشناسی است و بیش از 6 هزار دانشجو در قالب هفت دانشکده عمران و معماری، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط‌زیست، علوم پایه، علوم ریاضی و آمار، ادبیات و علوم انسانی و کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 39931