شناسه خبر:43342
1400/4/22 10:15:15

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان از افتتاح فرودگاه سقز در ایام عید قربان خبر داد و گفت: این فرودگاه در آینده‌ای نزدیک به یک فرودگاه در منطقه تبدیل خواهد شد.

بهمن مرادنیا در سفر به سقز و با حضور در محل پایانه فرودگاه سقز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تقدیر از مجموعه مشاوران، پیمانکاران، فرمانداری و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان استانی و شهرستانی، اظهار کرد: بهره‌برداری از فرودگاه سقز نقش مهمی در رفاه مردم و توسعه منطقه دارد.

وی عید قربان را زمان افتتاح فرودگاه سقز اعلام کرد و افزود: فرودگاه سقز در آینده نزدیک به یک فرودگاه مهم در منطقه تبدیل خواهد شد و همین امر موجب توسعه شهرستان از هر لحاظ به ویژه اقتصادی و گردشگری خواهد شد.

استاندار کردستان ادامه داد: فرودگاه سقز مشکلات فنی فرودگاه سنندج را ندارد گرچه مشکلات فرودگاه سنندج هم برطرف شده است.

فرماندار سقز هم با بیان اینکه، این شهرستان در شاهراه ارتباطی شمالغرب به جنوب کشور قرار دارد، گفت: سقز به واسطه نزدیکی با اقلیم کردستان عراق، بهره‌برداری از فرودگاه، در توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه، نقش مهمی دارد.

کامیل کریمیان اضافه کرد: بهره‌برداری از این طرح، در جذب و تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه بسیار مهم است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: حدود 2 میلیون نفر از مردم شهرهای استان کردستان و آذربایجان غربی می‌توانند از فردوگاه سقز استفاده کنند.

پیشرفت 88 درصدی طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز

استاندار کردستان همچنین در بازدید از روند ساخت پروژه بیمارستان تامین اجتماعی سقز گفت: این بیمارستان در کنار دو بیمارستان دیگر شهرستان می‌تواند در زمینه درمانی به شهروندان کمک کند و خواستار تسریع در اتمام این طرح شد.

وی ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت 3100 مترمربع و در 2 طبقه در دست اتمام است که یک طبقه آن اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی و یک طبقه نیز مختص به بخش‌های کودکان، NICU و ICU است.

استاندار کردستان اظهار کرد: بعد از اتمام طرح بیمارستان تامین اجتماعی، تعداد تخت‌های فعلی بیمارستان تامین اجتماعی سقز از 52 به 64 و تا 72 تخت قابل افزایش است.

سیما شفیعی، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سقز هم گفت: این طرح 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 14 و نیم میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده و برای تجهیز و اتمام آن 17 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

پردیس سینمایی سقز هم به زودی افتتاح می‌شود

استاندار کردستان در سفر به سقز و در بازدید از این پروژه فرهنگی از پیشرفت آن، اظهار خرسندی و بیان کرد: این پروژه آماده بهره‌برداری است.

مرادنیا ادامه داد: این مجموعه فرهنگی، دارای 3 سالن نمایش فیلم که قابلیت استفاده برای برگزاری کنسرت، اجرای تئاتر، همایش و جلسات پیش‌بینی شده است.

پردیس سینمایی سقز دارای گالری، کافه کتاب، رستوران و بوفه است. سالن، دارای گنجایش 450 نفر است که امکان نمایش روزانه چندفیلم همزمان با بهترین سینماهای ایران را داراست. سینما مجهز به سیستم صوت و نمایش روز دنیا است.

تاکید استاندار کردستان بر رفع مشکل سرمایه‌گذار پل تجاری سقز

استاندار کردستان در بازدید از پل تجاری سقز که بر روی رودخانه "چم سقز" ساخته شده است بر رفع مشکل سرمایه‌گذار تاکید و با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و سرمایهگذار در قالب تفاهم‌نامه‌های قبلی و جدید اقدام کنند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح تجاری می‌توان در جذب گردشگر به این شهرستان خوش‌بین بود.

وی از دست اندرکاران این پروژه که به نوعی یک پروژه ملی است خواست هرچه سریع‌تر کارهای مانده را به اتمام برسانند و این پروژه تجاری را آماده افتتاح کنند.

شناسه خبر 43342