شناسه خبر:46658
1400/7/12 09:09:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: 661 هزار و 971 تُن بار از ابتدای امسال تاکنون از طریق راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور حمل شد.

«حمید گوگوچانی» روز یکشنبه دراین‌باره افزود: حمل بار توسط راه‌آهن اراک نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: مازوت، گاز مایع و مواد شیمیایی ازجمله مهم‌ترین کالاهای حمل‌شده توسط راه‌آهن اراک در این مدت بود که با دو هزار و 121 واگن به نقاط مختلف کشور ازجمله بندر شهید رجایی، ماهشهر، نکا، کشورهای آسیای میانه و ترکیه حمل شده‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: میزان تُن‌کیلومتر مرزی حمل‌شده از سوی اداره کل راه آهن این شهرستان امسال نسبت به سال گذشته دو درصد، تُن‌کیلومتر خالص چهار درصد و تُن‌کیلومتر ناخالص چهار درصد و تُن‌کیلومتر مبدأ- مقصد نیز 46 درصد رشد داشته‌ است.

گوگوچانی اظهار کرد: استفاده مناسب از ظرفیت‌های داخلی و تعامل بیشتر با شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی ازجمله عوامل افزایش جابه‌جایی بار از سوی راه‌آهن اراک در این مدت بوده‌ است.

وی از جابه‌جایی 210 هزار و 924 نفر در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 224 درصد افزایش یافته ‌است.

مدیرکل راه‌آهن اراک یادآور شد: 131 میلیون و 851 هزار و 588 نفر کیلومتر با ناوگان ریلی این شهرستان امسال به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 208 درصد رشد داشته‌ است.

گوگوچانی رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در قطارها و استفاده از ظرفیت 50 درصدی صندلی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا را از برنامه‌های اداره کل راه‌آهن اراک عنوان کرد و گفت: بهبود نسبی وضعیت کرونا و استقبال مردم از قطار برای مسافرت از مهم‌ترین عوامل افزایش جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن این شهرستان در سال جاری بوده‌ است.

شناسه خبر 46658