شناسه خبر:47967
1400/8/15 10:05:06

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب سقز با اشاره به اینکه در برخورد با اراذل و اوباش برخوردها جدی‌تر شده است، گفت: دستگاه قضائی با ترک فعل مدیران و تضییع‌کنندگان حقوق عمومی هم برخورد می‌کند.

علیرضا رضاپور اظهار کرد: با هماهنگی دادسرا و دستگاه‌های امنیتی رسیدگی و انجام تحقیقات مربوط به همه پرونده‌های فساد مالی و اداری تشکیل شده تاکنون، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین با صدور کیفرخواست، پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و دادستانی درخواست کرده برخی از این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی به برخورد با مفاسد اقتصادی، اداری و متخلفان اشاره کرد و افزود: فاز بعدی برخورد با مفسدان و متخلفان در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

این مسئول دستگاه قضائی با بیان اینکه دومین بار حکم اعدام برای یک فرد متجاوز به عنف صادر شده است، یادآور شد: از رأی قبلی فرجام خواهی شده بود و دیوان رأی را نقص و به شعبه رسیدگی هم ارسال کرده بود که مجدداً حکم جدید دایر بر اعدام صادر شد.

رضاپور افزود: فردی که چند فقره بزه فروش مال غیر داشته و حسب آرای قطعی محاکم‌ کیفری به محکومیت‌های متعدد محکوم شده بود و در غیبت از مرخصی بسر می‌برد و تا کنون اقدامات لازم نسبت به جلب وی به نتیجه نرسیده بود که در نهایت توسط عوامل انتظامی دستگیر و به زندان تحویل شد.

وی با بیان اینکه مشارالیه دارای چندین‌ محکومیت مالی نیز است ادامه داد: در برخورد با اراذل و اوباش برخوردها جدی‌تر شده و به پرونده آنان در شعبات خاص و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 47967