شناسه خبر:48555
1400/8/27 09:28:16

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار اراک گفت: شهرداری اجرای 560 هکتار کمربند سبز و جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از شهرداری اراک، علیرضا کریمی با اشاره به تلاش شهرداری اراک برای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: شهرداری اراک در طول سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای حل مشکل آلودگی هوا انجام داده که اجرای پروژه‌هایی مانند نوسازی حمل‌ونقل عمومی در بخش اتوبوس‌های شهری و گازسوز کردن آن‌ها، پردیس خودرویی، احداث تقاطع‌های غیر همسطح، پارکینگ‌های طبقاتی، مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح BRT در اراک، ازجمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: فضای سبز و درختان ریه‌های تنفسی و اکسیژن‌ساز برای شهر به‌شمار می‌روند؛ بنابراین مجموعه شهرداری اراک اجرای 560 هکتار کمربند سبز و نیز جوان‌سازی جنگل‌های شهر اراک را در اولویت اقدامات و دستور کاری خود قرار داده است.

کریمی بیان کرد: یکی از مشکلات موجود مسئله فرسودگی خودرویی در سیستم حمل‌ونقل است؛ به‌طوری که 112 تاکسی کاربراتوری در اراک از رده خارج شد و درحال حاضر 364 تاکسی در اراک عمری بین 6 تا 10 سال و 482 خودرو هم عمری بین سه تا پنج سال دارند.

وی اضافه کرد: دو هزار و 276 تاکسی دوگانه‌سوز، یک‌هزار و 204 خودروی سواری در قالب تاکسی‌سرویس، 881 خودروی تاکسی ویژه و همچنین 153 خودروی ون در اراک مشغول خدمت به مردم هستند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: همچنین در این شهر 160 دستگاه اتوبوس وجود دارد که نیمی از آن معادل 80 دستگاه فعال است که با توجه به هزینه خرید و بهسازی اتوبوس که رقمی بالا است، می‌طلبد در این حوزه تمهیدات و اقدامات دولتی خوبی عملیاتی شود.

شناسه خبر 48555