شناسه خبر:49154
1400/9/10 09:46:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از رویت دومین پلنگ ایرانی در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: تصویر این پلنگ ایرانی توسط محیط بان «مهدی مامی» و «محمد پایند» طبیعت دوست ملکشاهی در دوربین‌های تله‌دار رویت شد.

غلامرضا ابدالی از رؤیت دومین پلنگ ایرانی در شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر مشاهده پلنگ در یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش ملکشاهی، محیط بانان جهت مستندسازی حضور پلنگ، اقدام به نصب دوربین تله‌ای در آن منطقه کردند.

وی افزود: علاوه بر ثبت تصویر پلنگ، تصاویر سایر گونه‌های حیات وحش ازجمله خرس قهوه‌ای، گرگ خاکستری، گراز، تشی، روباه و شغال نیز در این دوربین به ثبت رسید، که باید گفت وجود تنوع گونه‌های جانوری، نشان از بکر بودن طبیعت آن منطقه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام همچنین ابراز کرد: تصویر این پلنگ ایرانی توسط محیط بان «مهدی مامی» و «محمد پایند» طبیعت دوست ملکشاهی در دوربین‌های تله‌دار رویت شد.

ابدالی یادآور شد: در تیرماه سال جاری برای نخستین‌بار با نصب دوربین تله‌ای توسط محیط‌بانان، وجود پلنگ در یکی از زیستگاه‌های ملکشاهی رویت شد و تصویر این‌گونه با ارزش به‌صورت مستند ثبت شد.

شناسه خبر 49154