شناسه خبر:50375
1400/10/7 09:42:01

سپهرغرب، گروه خبر: پنجمین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان با محوریت شهید دانش‌آموز علی‌اصغر سمواتی در مسجد جامع همدان برگزار شد.

به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز پنجمین یادواره شهدا به همت هیئت‌امنای مسجد جامع، کانون فرهنگی تربیتی نخبگان آفتابگردان و هیئت رهروان حضرت قاسم روز گذشته بعد از نماز مغرب و عشا با حضور نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه در مسجد جامع برگزار و به خصوصیات شهیدان دانش‌آموز پرداخته شد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به‌خصوص شهدای دانش‌آموز که نقش مهم و بی‌بدیلی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند، در ترویج فرهنگ ایثار بین نسل جوان تأثیر فراوانی دارد.

سخنران مراسم ضمن بیان مطلب فوق، افزود: شهدای انقلاب در عمل مظهر عینی اقتدار نظام و ایران اسلامی هستند و حرکت در مسیر آن‌ها موجب شکست توطئه‌های فرهنگی استکبار جهانی می‌شود.

حجت‌الاسلام دیانی در ادامه به خصوصیات بارز جوانان و نوجوانان انقلابی پرداخت و گفت: این که جوانان و نوجوانان ما در چه راهی قدم بگذارند، خیلی مهم است. متأسفانه نوجوانان معمولاً متحیر هستند و درگیر کار‌های لغو. منتها بعضی هم وجود دارند که به 14 معصوم متوسل و به خدا وصل می‌شوند؛ مثل شهید سماواتی که متصل شد و به شهادت رسید.

وی در ادامه تأکید کرد که حتماً مسیر شهدا و شهید سمواتی‌ها را پیدا و سعی کنیم در این مسیر قدم برداریم؛ دانش‌آموزان و جوانان ایران اسلامی امروز نیز همچون دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس لازم است با همان روحیه جهادی در سنگر علم و دانش فعالیت کنند و کشور را به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه برسانند.

یکی از شرکت‌کنندگان مراسم درخصوص اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: شهدا از زندگی راحت، خانواده و فرزندان خود گذشتند تا ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم و همگان به‌خصوص دانش‌آموزان باید برای زنده نگه داشتن خاطره شهیدان از هیچ کوششی دریغ نکنیم؛ چراکه عزت و اقتدار کشور را مدیون ایثار شهیدان هستیم.

اگر شهدای گرانقدر خون‌های پاک و مقدسشان را تقدیم این انقلاب نمی‌کردند، به یقین امروز شاهد حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، اقتدار، بالندگی و توسعه در کشور نبودیم و ما باید سعی کنیم طبق خواسته شهدا در راه آن‌ها که همان تابعیت نظام و رهبری است، گام برداریم.

دانش‌آموز بسیجی که پیشانی‌بند یازهرا بر سر داشت، گفت: وظیفه ما دانش‌آموزان است که با گام برداشتن در مسیر خودباوری و شکوه علمی ایران اسلامی، دِین خود را به کشور، نظام اسلامی و شهدا ادا کنیم.

یکی دیگر از حاضرین در مراسم دانش‌آموزان را میراث‌داران شهدای دانش‌آموزی همچون شهید سموات دانست و افزود: شهدا در دوران انقلاب و دفاع مقدس به‌جای عافیت‌طلبی، در صحنه جهاد حاضر شدند و سختی مقاومت در برابر دشمن را به جان خریدند. باید به‌خاطر داشته باشیم این کشور به متخصصانی نیاز دارد که با درک درست از موقعیت کشور، منطقه و جهان، با روحیات انقلابی و مخلصانه به کشور خدمت کنند.

اجرای سرود معراج، پخش کلیپی از خصوصیات اخلاقی شهید علی‌اصغر سموات، برپایی زیارت عاشورا، نمایشگاه کتاب و غرفه پاسخ به سؤالات شرعی، از برنامه‌های اجراشده مراسم بود.

شناسه خبر 50375