شناسه خبر:52205
1400/11/20 09:51:32
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی:

نیازمند انقلاب در وضعیت معیشت مددجویان هستیم

سپهرغرب، گروه خبر: عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، گفت: برای بهبود وضعیت مددجویان نهادهای حمایتی، نیازمند یک انقلاب در مستمری پرداختی به آنان هستیم.

ولی‌الله بیاتی اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که درآمدشان محدود بوده و کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: کمبود میزان مستمری این قشر بر جنبه‌های مختلف زندگی مددجویان ازجمله درمان، سلامت و تغذیه تأثیر گذاشته و آن‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده که این مسئله لزوم افزایش میزان مستمری آنان را دوچندان کرده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرداخت‌های این قشر در حد رفع نیاز آن‌ها نیست؛ بنابراین ضرورت دارد سیاست‌های اقتصادی بهتری برای این قشر از جامعه درنظر گرفته شود که از شدت آسیب‌پذیری آن‌ها بکاهد؛ یکی از سیاست‌ها می‌تواند افزایش مستمری باشد.

بیاتی ابراز کرد: محرومان و مستضعفان حامیان واقعی انقلاب هستند که باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی کرد، چراکه اگر این حامیان آسیب ببینند، کشور نیز دچار آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح جهش ملی مسکن شرایط خوبی برای خانه‌دار شدن این قشر از افراد جامعه درنظر گرفته شده، بیان کرد: باید اعتبارات مورد نیاز برای خانه‌دار کردن این افراد به‌موقع و به میزان لازم در اختیار نهادهای حمایتی قرار بگیرد تا آن‌ها نیز بتوانند با واریز به‌موقع سهم آورده مددجویان، نسبت به خانه‌دار کردن آن‌ها اقدام کنند.

نماینده مردم تفرش اظهار کرد: طرح جهش ملی مسکن از طرح‌های خوب برای خانه‌دار شدن است که محرومان نیز در آن دیده شده‌اند و امیدواریم با اجرای صحیح و خوب این طرح، شاهد رفع مشکل مسکن مددجویان نهادهای حمایتی باشیم.

 

شناسه خبر 52205