شناسه خبر:52544
1400/11/30 09:53:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: استعدادهای قرآنی محلات استان در قالب مسابقات قرآنی محله‌محور که با محوریت بقاع متبرکه برگزار می‌شود، شناسایی خواهند شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: مسابقات قرآنی محله‌محور اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان برای افرادی که در محلات همجوار بقاع متبرکه ساکن هستند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن بوده و هم‌اکنون در محلات شهرستان قروه در حال انجام است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این مسابقات در تمام شهرستان‌های کردستان و با محوریت بقاع متبرکه برگزار و در قالب آن استعدادهای قرآنی شناسایی شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این مسابقات در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ترویج و گسترس هرچه بیشتر فرهنگ قرانی در میان نسل جوان و نوجوان و جذب بیشتر جوانان به سمت مکان‌های مذهبی برگزار می‌شود.

کاروند به نحوه اجرای این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این مسابقات فراخوانی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در محلات همجوار بقاع متبرکه اعلام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در بقاع و اعلام آمادگی خود در مسابقات شرکت کنند.

 

شناسه خبر 52544