شناسه خبر:52573
1400/12/1 08:10:11
معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:

اختصاص حدود 1800 تُن روغن خوراکی به استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و 795 تُن سهمیه روغن خانوار داریم که به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام شده است.

حسین فضلی شنبه در تشریح اقدامات انجام‌شده در مورد تأمین و توزیع اقلام و کالاهای مورد نیاز بازار پایان سال در استان همدان عنوان کرد: درحال حاضر بالغ‌بر 950 تُن مرغ منجمد و 350 تُن گوشت قرمز در انبار پشتیبانی امور دام ذخیره داریم.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه مذکور محدودیتی وجود نداشته و انبارهای پشتیبانی امور دام کشور ذخیره خوبی دارند، تصریح کرد: هر زمان که نیاز باشد، می‌توانیم درخواست داده و گوشت مورد نیاز را وارد شبکه توزیع کنیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تشریح وضعیت دیگر کالاهای اساسی در استان نیز گفت: درحال حاضر سهمیه و تخصیص برنج به استان برابر یک‌هزار و 600 تُن بوده که از این میزان یک‌هزار تُن تایلندی و 600 تُن هندی است.

این مقام مسئول از توزیع یک‌هزار و 300 تُنی برنج در استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 795 تُن سهمیه روغن خانوار داریم که به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام شده و باید مباشرین خود را معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه به محض معرفی مباشرین این میزان روغن خانوار آماده توزیع خواهد بود، از توزیع 220 تُن روغن خوراکی صنف و صنعت در استان همدان خبر داد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با تصریح بر اینکه از این میزان روغن 105 تُن سهمیه روغن صنف بوده که به قنادان سطح استان برای پخت شیرینی پایان سال اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: 125 تُن نیز روغن به کارخانه‌های مشمول داده شد و به انجمن‌های ملی معرفی شده‌اند.

فضلی با تصریح بر اینکه بالغ‌بر 600 تُن شکر سهمیه در استان وجود داشت که 300 تُن آن مربوط به بخش خانوار بود و حواله آن صادر شده است، گفت: این شکر درحال بسته‌بندی و آماده توزیع بوده و برای صنف و صنعت نیز 300 تُن درنظر گرفته شده که 70 تُن آن توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا تاریخ 25 اسفندماه فرصت توزیع مابقی این میزان شکر صنف و صنعت است، عنوان کرد: بالغ‌بر 48 تُن نیز سهمیه گوشت منجمد استان بوده که تاکنون 41 تُن آن توزیع شده است.

شناسه خبر 52573