شناسه خبر:52582
1400/12/1 08:24:25
نماینده کرمانشاه در مجلس:

بروکراسی اداری کرمانشاه غلیظ است

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سد اصلی جذب سرمایه‌گذاری در کرمانشاه را بروکراسی اداری پیچیده در استان دانست.

محمد رشیدی، سرمایه‌گذاری را اصلی‌ترین راه برای کمک به رفع بیکاری کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: کرمانشاه در زمینه‌های مختلفی مانند صنعت، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، تجارت خارجی و... ظرفیت جذب سرمایه‌گذار دارد که بسیاری از استان‌های دیگر این مزیت‌ها را در کنار هم ندارند.

وی با اشاره به چرایی عدم جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه با وجود پتانسیل‌های فراوانی که داریم، اظهار کرد: اصلی‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذار در کرمانشاه بروکراسی اداری بسیار غلیظی است که با آن مواجهیم.

وی با بیان اینکه وقتی سرمایه‌گذاری وارد کرمانشاه می‌شود اما در پیچ و خم دستگاه‌های اجرایی و عدم حمایت مدیران گیر می‌کند قطعا از این استان خواهد رفت، عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی را دیدم که به استان آمدند و به دلیل همین بروکراسی به استانی دیگر رفتند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه همچنین از عدم همراهی و حمایت برخی مسئولین و دستگاه‌ها نیز به عنوان سد دیگری پیش روی سرمایه‌گذاری در استان یاد کرد و افزود: متاسفانه در این سال‌ها برخی مدیران اجرایی نیز همراهی و حمایت جدی از سرمایه‌گذاران را نداشتند.

رشیدی از سرمایه به عنوان رودی یاد کرد که به سمتی می‌رود که مسیرش باز باشد و از هر کجا به مانع برخورد کند بازخواهد گشت و افزود: اگر جذب سرمایه‌گذار را می‌خواهیم باید مسیر را تسهیل کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، سرمایه‌گذار زمانی در کرمانشاه می‌ماند که معطل نشود، تسهیلات و حمایت‌های ویژه داشته باشد، برایش مشوق در نظر گرفته شود و از معافیت‌های مختلف برخوردار شود.

وی در ادامه به راهکارهای جذب سرمایه‌گذار در استان هم اشاره کرد که تسهیل فرآیندهای اداری و در نظر گرفتن مشوق و حمایت از مهمترین آنها است و عنوان کرد: به علاوه باید برای سرمایه‌گذاران کلان داخلی و خارجی مسیرهای VIP تعریف شود.

رشیدی با صحه گذاشتن بر لزوم معرفی چهره خوب از کرمانشاه برای جذب سرمایه‌گذار، تاکید کرد: اما این موضوع باید در عمل رخ دهد، نه اینکه فقط با حرف کرمانشاه را خوب معرفی کنیم.

شناسه خبر 52582