شناسه خبر:52751
1400/12/4 09:40:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: یک میلیارد و پنج میلیون و 142 هزار دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

روح الله غلامی اظهار کرد: این میزان کالا با وزن دو میلیون تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی به اقلام صادراتی مرز مهران در مدت یاد شده اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اقلام صادراتی در مدت یاد شده شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با اشاره به میزان کل صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته بیان کرد: در این مدت و با توجه به محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی چندماهه مرز، 553 میلیون دلار کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

غلامی تأکید کرد: طی این مدت 907 هزار تن صادرات به کشور عراق ازجمله آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، پلاستیک، تره بار، سنگ آهن و محصولات پتروشیمی صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی صادر شده در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از 125 هزار تن انواع محصولات کشاورزی(صیفی‌جات) به ارزش 55 میلیون و 687 هزار دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک ایلام یادآور شد: فعالیت تجار ایرانی و عراقی در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام و در محیط گمرک نیز کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط کارکنان به خوبی رعایت می‌شود.

غلامی با بیان اینکه مأموریت گمرگ بسیار گسترده است، اضافه کرد: گمرگ مبارزه با قاچاق، حمایت از واحدهای تولیدی، نظارت بر پروازهای خارجی و نظارت بر ورود کالاهای اولیه را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شناسه خبر 52751