شناسه خبر:52928
1400/12/9 08:41:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از راه‌اندازی و ایجاد پنج رشد جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی این دانشگاه برای پذیرش دانشجو از سال آینده در استان خبر داد.

علی‌حسین محمدظاهری روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس این دانشگاه سال آینده در رشته‌های «مدیریت امور بانکی»، «مددکاری اجتماعی»، «مدیریت کسب‌وکار»، «روابط عمومی» و «هتلداری» برای مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان همدان با 14 مرکز و واحد دارای 132 رشته محل است که از این تعداد 43 رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی کارشناسی هستند.

محمدظاهری با بیان اینکه به‌جز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تمامی رشته‌های تحصیلی در دانشگاه پیام نور همدان تدریس می‌شود، افزود: 11 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 9 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور استان همدان، گفت: این دانشگاه دارای مجهزترین آزمایشگاه تحقیقاتی با زیرساخت‌های مناسب پژوهشی است که از تجهیزات و دستگاه‌های تحقیقاتی موجود می‌توان با انجام فعالیت‌های پژوهشی و علمی برای درآمدزایی نیز استفاده کرد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان این دانشگاه همه‌ساله موفق به کسب رتبه‌های برتر حوزه فرهنگی در سطح کشور (میان دانشگاه‌های پیام نور) می‌شود و در حوزه آموزشی نیز از قطب‌های آموزشی کشور است.

محمدظاهری افزود: پرداخت دو میلیون و 600 هزار تومان تسهیلات به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و یک میلیون و 300 هزار تومان به دانشجویان کارشناسی، ازجمله اقدامات رفاهی این دانشگاه است که این تسهیلات پس از دانش‌آموختگی افراد به‌صورت قسطی بازپرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: بیست‌ودومین مرحله ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور نیز از روز سه‌شنبه (دهم اسفندماه) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود که محل‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری آزمون در استان همدان شامل شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد و رزن است.

شناسه خبر 52928