شناسه خبر:53167
1400/12/16 09:06:18

سپهرغرب، گروه خبر: بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: تاکنون به‌منظور توسعه گردشگری و رونق اشتغال روستای توریستی ملحمدره از محل اعتبارات بنیاد مسکن، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و دهیاری افزون‌بر 50 میلیارد ریال برای این روستا هزینه شده است.

سلیمان نظری‌دوست اظهار کرد: اجرای پروژه بافت با ارزش روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور توسط بنیاد مسکن شهرستان از سال 86 آغاز شده و تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی روشنایی معابر، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش، جداره‌سازی، دیوار حائل و مبلمان را ازجمله عملیات‌ انجام‌شده و در دست اجرا توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در این روستای گردشگری دانست و افزود: درحال حاضر پروژه ملی اجرای بافت باارزش روستای ملحمدره و نیز جدول‌گذاری روستای وندرآباد از محل فروش زمین، دو پروژه فعال شهرستان اسدآباد در حوزه بنیاد مسکن به‌شمار می‌رود. نظری‌دوست در ادامه تصریح کرد: گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد است که می‌تواند وسیله مهمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع روستایی باشد که با برنامه‌ریزی و حمایت از این مهم، می‌توان ضمن کسب و جذب سرمایه، زمینه‌های اشتغال پایدار را با هدف شکوفایی جوامع روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم کرد.

 

شناسه خبر 53167