شناسه خبر:53323
1400/12/19 09:41:55

سپهرغرب، گروه خبر: معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری اداره‌ کل ‌میراث‌ فرهنگی، ‌گردشگری‌ و صنایع ‌دستی کردستان گفت: در ایام نوروز امسال اماکن اقامتی و گردشگری استان شامل هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای پذیرایی بین‌راهی هیچ افزایش نرخی در مقایسه با دیگر ایام سال نخواهند داشت.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: در بازدیدهای انجام شده از تأسیسات گردشگری شهرستان‌های استان، بر نحوه ارائه خدمات و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد استانی پیشگیری از کرونا در ایام نوروز تاکید و هرگونه افزایش نرخ در این مراکز ممنوع اعلام شد.

وی افزود: در این بازدیدها، مواردی ازجمله دارا بودن مجوزهای لازم، وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن‌ پذیرایی و آشپزخانه، تازگی و سلامت مواد غذایی و مجهز بودن نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی، سنجش و مورد برررسی قرار گرفت.

معاون ‌گردشگری‌ اداره‌ کل ‌میراث‌ فرهنگی کردستان هدف از این بازدیدها را نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت قابل قبولی برای پذیرش و رضایت‌خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان فراهم کنیم.

استان کردستان دارای 32 هتل، دو هتل آپارتمان، 24 مهمانپذیر، 130 رستوران بین راهی و 32 ‌واحد اقامتگاه بوم گردی در 10 شهرستان است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

شناسه خبر 53323