شناسه خبر:53716
1401/1/15 09:12:29

سپهرغرب، گروه خبر: عملیات اجرایی بازارچه صنایع‌دستی تفرش روز یکشنبه با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

عملیات اجرایی بازارچه صنایع‌دستی تفرش در پارک حکیم نظامی این شهر روز یکشنبه با حضور «پویا محمودیان» معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «ولی الله بیاتی» نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این مراسم گفت: این بازارچه در پارک حکیم نظامی تفرش به مساحت 94 مترمربع در 6 غرفه در نظر گرفته شده است که زمینه اشتغال 24 نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد آورد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این بازارچه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ساخته می‌شود.

مرزبان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده این بازارچه بهمن‌ماه امسال افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان به هنر صنایع‌دستی برای عرضه تولیدات قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان در زمینه ساخت و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در کشور پیشرو است، گفت: 348 رشته صنایع‌دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد 110 رشته در استان مرکزی فعال هستند.

شناسه خبر 53716