شناسه خبر:54387
1401/1/29 09:42:24

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از افزایش 167 درصدی ‏واریزی به خزانه دولت از محل فروش جایگاه‌های مرزی استان ‏در سال 1400 خبر داد.‏

محسن ‏معانی اظهار کرد: در سال گذشته از محل پایش و کنترل فروش در باک ‏و فروش جایگاه‌های مرزی سیرانبند بانه و باشماق مریوان بیش از 212 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده ‏است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان افزود: این رقم نسبت به سال 99 با افزایش 167 درصدی همراه بوده ‏است.‏

معانی خاطرنشان کرد: دارابودن مرز مشترک با ‏اقلیم کردستان عراق و تفاوت قیمت فرآورده در دو سوی مرز و سوءاستفاده افرد سودجو در ‏این زمینه، موجب کنترل و نظارت خاص این شرکت در مرزهای خروجی استان شده که ‏اجرای طرح الکترونیکی پایش و کنترل موجودی باک کامیون‌ها، بهره‌مندی از سامانه فروش ‏مرزی، اعطای معافیت 300 لیتری مصوبه هیئت وزیران به کامیون‌های ایرانی خروجی از ‏مرز‎ ‎و.. ازجمله این اقدامات است‎.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از 700 دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای ‏استان و کنترل و پایش آن‌ها توسط پرسنل شاغل در جایگاه‌های مرزی منطقه، اظهار کرد: جمع‌آوری دلالان سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، درآمدزایی دولت، ‏صرفه‌جویی در سوخت، تسریع در کنترل کامیون‌های ترانزیتی و ترانشیپی ازجمله ‏مزایای اجرای طرح کنترل فروش مرزی است.

شناسه خبر 54387