شناسه خبر:54443
1401/1/30 09:39:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: آیین کلنگ‌زنی پروژه یک‌هزار و 100 واحدی نهضت ملی مسکن ملایر انجام شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، آیین کلنگ‌زنی پروژه یک‌هزار و 100 واحدی نهضت ملی مسکن شهر ملایر (فاز نخست 502 واحد) در محل احداث واحد‌های مسکونی با حضور استاندار، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، مدیرکل بنیاد مسکن استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان و سایر مدیران استانی عصر روز شنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه سال 1401 انجام شد.

در این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: ثبت‌نام طرح بزرگ نهضت ملی مسکن در استان با بیش از 94 هزار متقاضی به پایان رسید و پالایش‌های سه‌گانه برای احصای افراد واجد شرایط درحال انجام است.

عزیزاله یوسفی سپس به وضعیت شهر ملایر اشاره و ابراز کرد: در ملایر بیش از 70 درصد از زمین‌ها اوقافی است و دچار فقر زمین هستیم؛ ضمن توافقات اولیه با اوقاف درتلاشیم تا بتوانیم کمبود زمین را جبران کنیم.

وی همچنین افزود: لازم به ذکر است که در شهر ملایر تاکنون 15 هزار ثبت‌نام اولیه انجام شده که پیش‌بینی می‌کنیم متقاضیان واجد شرایط پس از پالایش اطلاعات به 12 هزار نفر برسند. در سایتی که در آن قرار داریم پیش‌بینی احداث یک‌هزار و 100 واحد مسکونی در پنج طبقه و با دو پیلوت به‌صورت پارکینگ صورت گرفته که امروز به دست استاندار کلنگ شروع عملیات فاز نخست 502 واحد مسکونی به حول و قوه الهی زده شد.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته در سه ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در بخش آمار کشوری و عملکرد سه‌ماهه در بحث تأمین زمین با راهبردهای استاندار و مجموعه استان و تلاش جهادی توانستیم رتبه تأمین زمین را از 30 به 5 برسانیم، همچنین نسبت واحدهای دارای قرارداد مشارکت به نسبت‌های ثبت‌شده در سامانه، رتبه 31 کشور بوده که به رتبه 17 ارتقا پیدا کرده است؛ نسبت واحدهای در مرحله اسکلت به واحدهای ثبت‌نام‌شده هم از رتبه 28 به 20 و نسبت متقاضیان تخصیص داده شده به کل سامانه از رتبه 28 به 19 کشور ارتقا پیدا کرده که نشانگر تلاش و مساعی همه مجموعه استان است.

شناسه خبر 54443