شناسه خبر:54617
1401/2/5 10:00:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: کشتارگاه مرغ«ماد» شهرستان سقز با حمایت دستگاه قضائی بعد از 2.5 سال تعطیلی به چرخه فعالیت بازگشت.

حجت‌الاسلام حسین حسینی اظهار کرد: کشتارگاه مرغ ماد شهرستان سقز با حمایت دستگاه قضائی مجددا آغاز به کار کرد‌.

وی تصریح کرد: با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه و با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضائی مشکل این واحد صنعتی مرتفع شد و به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: این واحد تولیدی به دلیل مشکلات پیش آمده بیش از 2.5 سال تعطیل شده بود که با راه‌اندازی مجدد آن کمک قابل توجهی به اشتغال‌زایی در منطقه شد.

حسینی گفت: 55 نفر در این کشتارگاه اشتغال به کار دارند که با حمایت‌های دستگاه قضایی به بازار کار بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات این مجموعه شامل مشکلات زیست‌محیطی ناشی از پسماند کشتارگاه، عدم رعایت استانداردهای دامپزشکی، عدم تخصیص انشعاب گاز صنعتی، بدهی مالیاتی و متناسب نبودن تخصیص آب با عملکرد کشتارگاه بود که با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همکاری موثر ادارات اجرایی این شهرستان حل و فصل شد.

وی بر سپردن تعهد از سوی مالکان این کشتارگاه به اداره محیط زیست مبنی بر رفع این موانع خبر داد و افزود: این کشتارگاه صنعتی هم‌اکنون فعالیت خود را با ظرفیت روزانه 14 هزار قطعه مرغ زنده آغاز نموده و توان تأمین مرغ شهرستان‌های مجاور سقز را نیز دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان بر حمایت همه‌جانبه دستگاه قضائی از واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده‌اند تأکید کرد و افزود: مشکلات و موانع به وجود آمده نباید سبب توقف چرخه تولید در واحدهای تولیدی استان شود و ضروری است با ارائه راه حل‌های عملی و قانونی این مشکلات مرتفع شود.

شناسه خبر 54617