شاخصهای رتبهبندی معلمان اعلام شد
سنجش عملکرد معلمان با 20 شاخص
سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حوزه وزارتی آموزشوپرورش گفت: رتبهبندی معلمان و عدالت آموزشی براساس سند تحول بنیادین ضرورت دارد.
حجتالله الماسی در نشست مشترک مدیران کل و رؤسای آموزشوپرورش استانهای ایلام، خوزستان، کردستان، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری بسیار در این اواخر مورد تأکید قرار گرفته است ضرورت اساسی دارد، اظهار کرد: باید فواید قانون رتبهبندی معلمان از سوی مسئولان آموزشوپرورش بهخوبی تبیین شود، زیرا ما در این حوزه به دنبال عدالت آموزشی هستیم.
مشاور وزیر آموزشوپرورش با اشاره به طرح رتبهبندی معلمان، گفت: دورههای ضمن خدمت، مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، انطباق رشته تحصیلی و رشته تدریس، سامانه نظام پیشنهادات یا مدیریت دانش، تدریس در کارگاه تخصصی یا دورههای ضمن خدمت، عضویت در کارگروهها، پژوهشهای معلمان، تهیه نرمافزار آموزشی و تربیتی در راستای تسهیل آموزش، تولید محتوا، همکاری و مشارکت مؤثر در فرآیند نظارت و داوری، کسب مقام در جشنوارهها، مسابقات و بزرگداشت مقام معلم، تقدیرنامهها، نیروهای دارای ساعت موظف بیش از 24 ساعت، مربی، مراقب و سرپرست نیروهای فرهنگی و ورزشی جزء شاخصهای رتبهبندی معلمان است.
الماسی بیان کرد: قانون رتبهبندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری بهعنوان بهترینها سنجیده و انتخاب شدهاند.
استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید از عیبجویی و غرور پرهیز کنند و با صداقت، مشورت کردن و امانتداری به خدمت خود ادامه دهند چون این کشور قدمگاه شهدا است و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، عنوان کرد: شهدای دانشآموز، شهدای معلم و فرهنگیان مسیر صحیحی در اختیار ما قرار دادهاند.
بهمن امیریمقدم با اشاره به اینکه باید امانتدار خون شهدا باشیم و معلمان وظیفه سنگینی در نظام تعلیم و تربیت دارند، افزود: مدیران باید روحیه انقلابی داشته باشند و الگوی ما در عملکرد میبایست شهید قاسم سلیمانی و امثال شهید صیاد شیرازیها باشند.
وی با اشاره به اینکه مقام معلمان و فرهنگیان جایگاه والایی است و مردم همواره معلمان را بهعنوان پرچمدار علم و دانش میدانند، گفت: آموزشوپرورش رکن اساسی در کشور است و اگر مباحث در این حوزه درست برنامهریزی شود، آینده کشور بهخوبی پیش میرود و معلمان باید با تعهد دانشآموزان را رشد اسلامی دهند و جوانانی مانند شهید سلیمانی و سایر شهدا تربیت کنند.
امیریمقدم با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمنان توان مقابله با نیروهای جبهه انقلابی را ندارند، بیان کرد: باید به وضعیت معیشت و آرامش معلمان توجه ویژهای شود و معلمان نیز با بردباری، صبوری و ایثار ضمن توجه ویژه به سلامتی دانشآموزان، در جهت ارتقای توانمندسازی آنان گام بردارند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونا شرایط ویژه و سختی را برای دانشجویان و دانشآموزان فراهم و لطمه زیادی به نظام آموزشی وارد کرده است، گفت: دانشآموزان باید علاوهبر فراگیری امور آموزشی، مهارت برای خود کسب کنند تا بعدها در بازار کار از این مهارتها بهره ببرند؛ از فضای آموزشی جهت توانمندسازی دانشآموزان استفاده خوبی شود.
سلمان محمدی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه استانهای کرمانشاه، کردستان، همدان، ایلام، خوزستان، مرکزی و لرستان نیازمند توجه ویژه از سوی وزارت آموزشوپرورش هستند، افزود: تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی یک ضرورت اساسی بود که امکانات را بهصورت مناسب بین مدارس توزیع میکند.
شناسه خبر 54675