شناسه خبر:55824
1401/3/5 08:58:13

سپهرغرب، گروه خبر: در دیدار نماینده ملایر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان مبل و منبت و مرواربافی و بر لزوم آغاز عملیات اجرایی گاوداری 6 هزار رأسی ملایر تأکید شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای سرمایه‌گذاری شرکت شستا در این شهرستان، گفت: در این راستا گاوداری 6 هزار رأسی در منطقه جوکار در شهریورماه 1398 با حضور استاندار و مدیرعامل شستا کلنگ‌زنی شد و با وجود رفع موانع این طرح، گذشت دو سال، تهیه سایت پلن و گرفتن مصوبات مورد نیاز، عملیات احداث هنوز شروع نشده است.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه افزود: در این دیدار برای تأمین شیر مورد نیاز و اشتغال‌زایی در این منطقه که همسو با سیاست کلان کشور و در راستای توسعه عدالت‌ محوری است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور ویژه برای شروع عملیات اجرایی گاوداری 6 هزار رأسی جوکار داد.

وی با اشاره به اختصاص 100 فقره تسهیلات ارزان‌قیمت با توجه به ضرورت توسعه اشتغال پایدار در شهری با دو نشان جهانی و یک نشان ملی مروار، اختصاص سهمیه بیمه برای 300 نفر از افراد شاغل در حرفه ساختمانی، شاغلان صنایع دستی و قالیبافی، قرار گرفتن این افراد در زمره بیمه‌شدگان با استفاده از تسهیلات دولتی و اختصاص تعداد 500 نفر سهمیه و اعتبار لازم برای بهره‌مندی شاغلان در صنعت مبل و منبت، پوشش بیمه‌ای را از دیگر درخواست‌ها از وزیر کار عنوان کرد که مورد موافقت عبدالملکی قرار گرفت.

نماینده مردم ملایر همچنین به ضرورت تعمیر و نگهداری و تعویض کف‌پوش دو مجموعه ورزشی شامل سالن‌های سرپوشیده چندمنظوره و زمین چمن فوتبال زیر پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر به‌عنوان دیگر ضرورت‌ها اشاره کرد که وزیر تعاون در این زمینه نیز دستورات لازم را صادر کرد.

در این نشست مقرر شد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور پیگیری و بررسی مصوبات این دیدار و درخواست‌های نماینده مردم ملایر به این شهرستان سفر کند و اقدام لازم را انجام دهد.

شناسه خبر 55824