شناسه خبر:55896
1401/3/7 09:28:16

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان گفت: در حال حاضر 34 اقامتگاه بوم گردی در استان دارای مجوز فعالیت هستند که بیشترین آنها در شهرستان سنندج قرار دارند.

آرمان وطن‌‌دوست روز پنجشنبه در جلسه انتخابات هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم گردی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سنندج از شهرستان‌های پیشگام در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان کردستان است به‌ طوری که نخستین اقامتگاه بوم گردی استان در سال 1396 در روستای دولاب این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: هر واحد بوم گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تامین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا ایجاد کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: استان کردستان با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربفرد هر ساله شاهد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است و در این میان مراکز اقامتی از جمله اقامتگاه‌های بوم گردی، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان داشته‌اند.

وی اضافه کرد: فعالان این صنعت باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌ و رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌ دستی، غذاهای سنتی و آثار تاریخی استان را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

وطن‌دوست در پایان ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی استان به‌ ویژه مراکز اقامتی در خصوص ارائه خدمات شایسته و جلب رضایت‌مندی مسافران و گردشگران بیش از پیش تلاش و فعالیت کنند.

در این جلسه با برگزاری انتخابات هیئت مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان و رای‌گیری مدیران این مجموعه، سعید سجادی، سهیلا محمدپور و مسعود رمضانی به‌ عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و حسین احمدی به‌ عنوان بازرس برای مدت دو سال آینده انتخاب شدند و از خدمات دارا رسایی رییس سابق جامعه بوم گردی‌های استان تقدیر به عمل آمد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع 2 هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد 930 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

شناسه خبر 55896