شناسه خبر:56652
1401/3/28 08:36:32

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان گفت: 15 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در مناطق روستایی یکانه و کنجینه استان که در قالب 36 مورد تصرف شده بود، با اقدام مؤثر نظارتی طی هفته گذشته رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی کشاورزی استان همدان، سرهنگ «حسن جعفری جوزانی» روز پنج‌شنبه با اشاره به آزادسازی این وسعت از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان، افزود: 36 مورد احداث بنا و دیوارکشی غیر قانونی و فاقد مجوز در اراضی مرغوب زراعی روستاهای یکانه و کنجینه شهرستان همدان که منجر به ساخت‌وساز در این اراضی شده بود، با گرفتن مجوز قضائی و همکاری عوامل انتظامی و شهرداری، تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در قالب تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شده است، اظهار کرد: بر همین اساس 15 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی منطقه به ارزش 105 میلیارد تومان تصرف شده بود که ساخت‌وسازهای غیر قانونی انجام‌شده در این اراضی با هماهنگی مقام قضائی تخریب و زمین‌ها آزادسازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 181 مورد اجرای تبصره دو ماده 10 در شهرستان همدان (آزادسازی اراضی کشاورزی و تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز) داشتیم که منجر به تخریب و قلع‌وقمع بر اساس قانون شد.

سرهنگ جعفری جوزانی تصریح کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی زراعی و دولتی را می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 1656 گزارش کنند.

شناسه خبر 56652