شناسه خبر:56722
1401/3/29 08:46:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: 255 نقطه آتش‌سوزی بحرانی و حادثه‌خیز در سطح استان شناسایی شده است.

انشاالله کولانی در توضیح شناسایی کانون‌های جدی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان اظهار کرد: دو بخش جنگل و مرتع در منابع طبیعی مطرح است که اهمیت جنگل برای ما مهم‌تر است.

وی ادامه داد: در این راستا قسمت‌های بحرانی، نیمه‌بحرانی و عادی را در استان کرمانشاه مشخص کردیم که براساس آن 255 نقطه بحرانی و حادثه‌خیز در سطح استان تعیین شده که امکانات و ابزار در این مناطق تقسیم و مشارکت مردم هم معلوم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 65 درصدی حریق طی سال گذشته (1400) نسبت به سال قبل از آن (99)، گفت: امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته روندی کاهشی داشته باشد.

کولانی تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع استان زمستان و بهاری پُرآب نداشتند که با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان، مطمئناً تهدیدهای منابع طبیعی ما را تهدید خواهد کرد که برنامه‌ریزی‌های پیشگیری در این زمینه انجام شده است.

وی به‌عنوان متولی حفاظت منابع طبیعی از کشاورزان خواست از آتش‌ زدن پس‌چر محصولات خود و همچنین گردشگران از روشن کردن هرگونه آتش در دل جنگل خودداری کنند و رانندگان جاده‌ای ته سیگار خود را به حاشیه جاده‌ها نیندازند.

شناسه خبر 56722