شناسه خبر:56792
1401/3/30 09:15:45
رئیس اداره منابع طبیعی صحنه خبر داد:

برگزاری مانور اطفای حریق در مراتع گردنه بیدسرخ

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی صحنه از برگزاری مانور اطفای حریق در مراتع گردنه بیدسرخ خبر داد.

جواد ملکی اظهار کرد: مانور مشترک اطفای حریق در گردنه بیدسرخ مرز مشترک شهرستان‌های صحنه و کنگاور با هدف آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی مختلف عضو ستاد بحران برگزار شد.

وی افزود: دستگاه‌های عضو ستاد بحران شامل آتش‌نشانی، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، محیط‌زیست و اداره منابع طبیعی هستند که در مواقع بروز حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صحنه تصریح کرد: شرایط اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌گونه‌ای است که اگر در مراحل اولیه اطفا نشود، باعث گسترش آتش به مراتع دیگر و گاهی مناطق مسکونی می‌شود که این موضوع خسارت‌های زیاد و جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

ملکی گفت: در مانور اطفای حریق انجام‌شده در گردنه بیدسرخ نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان صحنه و کنگاور، هلال‌احمر، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و همیاران طبیعت حضور فعالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از روستاییان، بهره‌برداران، دهیاران و شوراهای روستاها درخواست می‌شود تا نسبت به آتش‌سوزی مراتع حساس بوده و با مشاهده آتش‌سوزی و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، بلافاصله مراتب را به شماره تلفن‌های 1504 و 139 اطلاع دهند.

 

شناسه خبر 56792