شناسه خبر:57669
1401/4/23 08:43:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری کردستان گفت: 22 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 14 میلیارد تومان از تاریخ 21 خردادماه تا 21 تیر امسال در استان رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه، برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است.

وی افزود: با افرادی که به‌صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف قریب به استان کردستان طی ماه گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: از 22 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی که رفع تصرف شده 20 هکتار مربوط به منابع طبیعی، هشت هزار و 300 مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و سه هزار و 200 متر مربع مربوط به جهاد کشاورزی است.

حسینی اضافه کرد: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با متصرفان به حقوق عامه، بهترین راهبرد در مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری است.

شناسه خبر 57669