شناسه خبر:57991
1401/5/1 09:03:42

سپهرغرب، گروه کشاورزی: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش‌بینی برداشت چهار هزار تن آلو از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی اظهار کرد: مساحت کل باغ‌های شهرستان اسدآباد چهار هزار و 100 هکتار بوده که از این میزان سطح حدود 282 هکتار به باغ‌های آلو اختصاص دارد.

وی بیشترین پراکنش باغات آلوی این شهرستان را روستای گردشگری ملحمدره، ترخین‌آباد و ویرایی دانست و افزود: برداشت آلو از باغات شهرستان معمولا از اواخر شهریور آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

این مسئول تصریح کرد: بخشی از آلوی برداشت شده شهرستان به‌صورت تازه‌خوری و بخشی دیگر به‌صورت سنتی توسط بهره‌برداران این بخش به روش‌های سنتی به‌صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار ازجمله بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: این فرآوری به دلیل سنتی و دستی بودن بسیار زمان بر و دشوار است که ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی آلو به‌صورت مکانیزه در شهرستان ضرورت داشته و موجب اشتغال و افزایش درآمد روستاییان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: با توجه به ماندگاری پایین آلو و نبود کارگاه‌های بهداشتی فرآوری در سطح شهرستان می‌طلبد برای سودآوری و ماندگاری بهتر محصول کارگاه‌های فرآوری متعدد در شهرستان ایجاد شود.

مرادی همچنین از پیش‌بینی تولید و برداشت بیش از 43 تن انواع میوه از باغات این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مساحت کل باغات شهرستان چهار هزار و 100 هکتار بوده که بر اساس پیش‌بینی‌ در سال جاری از این میزان سطح زیر کشت باغات شهرستان بیش از 43 هزار تن انواع میوه ازجمله هلو، شلیل، آلو، انگور و سیب‌ برداشت خواهد شد.

 

شناسه خبر 57991