شناسه خبر:58221
1401/5/6 08:50:31
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی در سفر به کردستان:

25 مورد از تفویض اختیارات ابلاغی استان‌ها اجرایی شده است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی با اشاره به تفویض اختیارات استان‌ها مبنی بر تمرکززدایی از سوی دولت، گفت: فروردین‌ماه امسال 35 مورد از تفویض اختیارات استانی ابلاغ شود که تاکنون 25 مورد آن اجرایی شده است.

ذبیح‌اله سلمانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم اقتصادی و دارایی استان ایلام به‌صورت وبینار و ویدئو کنفرانس گفت: 10 مورد از 35 مورد ابلاغی برای اجرا نیازمند اصلاح سامانه‌ها و نرم‌افزارها بوده و مرحله دوم این تفویض اختیارات استانی و تمرکززادیی‌ها از مهرماه آغاز می‌شود.

وی رشد و رونق اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت وزارتخانه و استان‌ها دانست و افزود: اجرای سند تحول ابلاغی دولت و مفاد آن ضرورت دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: برنامه‌های راهبردی کشوری و استانی وزارتخانه 17 برنامه استانی است که باید به نتیجه برسد.

سلمانی به اجرای درست و هدفمند تبصره 18 ابلاغی تأکید کرد و حمایت از بنگاه‌هایی که موجب رشد اقتصادی استان می‌شوند را ضروری و دارای اهمیت برشمرد.

وی به لزوم توجه به واحدهای دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: برای تسریع در فعالیت واحدها و بنگاه ها، یک هزار و 300 مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده و در راستای حمایت از کسب و کارها از طریق درگاه ملی مجوز فعالیت‌ها صادر می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی اضافه کرد: برای مقابله با فساد دستگاه‌های اداری باید نگاه ویژه‌ای به ذی‌حسابان باشد چراکه آن‌ها ناظران مالی در دستگاه‌ها هستند که باید بدون هرگونه اغماض با فساد مقابله و برخورد کنند.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری ایلام هم گفت: سال گذشته 65 میلیارد ریال مطالبات و رفاهیئت از محل فروش و واگذاری املاک استانداری پرداخت شد.

ناصر نجفی یادآور شد: باید املاک، اموال و خودروهای مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی شناسایی و برای فروش و واگذاری با هدف پرداخت رفاهیئت و مطالبات بازنشستگان و نیروهای دستگاه ها، احصا و مستندسازی شوند.

وی به اعمال تبصره 18 اعمال و پرداخت معوقات بازنشستگان و مطالبات کارکنان از محل تبدیل املاک به احسن شود.

وی از ذی‌حسابان خواست بر عملکرد بانک، اموال تملیکی و گمرک نظارت مستمر داشته باشند.

در این آیین سعید رشنوادی به‌عنوان سرپرست اداره کل اقتصاد و دارایی استان ایلام منصوب شد.

شناسه خبر 58221