شناسه خبر:58933
1401/5/27 09:06:09

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: بانک‌ها در شهرستان نهاوند باید در بحث تسهیلات فرزندآوری مردم را حمایت کنند و سنگ‌اندازی نداشته باشند.

ضرغام احمدوند سه‌شنبه در جلسه ستاد جمعیت و خانواده شهرستان نهاوند با بیان اینکه جمعیت یکی از زمینه‌های پیشرفت و توسعه هر شهرستان است که مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به خانواده و جوانی جمعیت دارند، گفت: این تأکیدات مقام معظم رهبری باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله بحران جمعیت نیز مورد تأکید و دغدغه مقام معظم رهبری است، بیان کرد: موضوع کاهش جمعیت یک پدیده طبیعی نیست، بلکه مستکبرین با سیاست‌های خود سالیان سال است که ضمن نگارش کتاب‌های متعدد و فعالیت‌های مختلف، به دنبال تحقق این موضوع هستند.

فرماندار نهاوند با تأکید بر اینکه اهمیت خانواده در تمامی مراحل زندگی موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، گفت: خانواده تنها نظام اجتماعی است که در همه جوامع اعم از مذهبی و غیر مذهبی، پذیرفته‌ شده و در جوامع مختلف دارای نقش، پایگاه و منزلت‌های گوناگون است.

وی افزود: خانواده در ثبات شخصیت و حل موفقیت‌آمیز مشکلات به فرد کمک بسیاری می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر جواب داد، پس شعار فرزندآوری هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

احمدوند با تأکید بر اینکه تفکرات را باید عوض و فرزندآوری را نهادینه کنیم، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بحث فرزندآوری و آموزش‌های آن ورود پیدا کنند، همچنین مبلغان دینی که در شهرها و روستاها فعالیت می‌کنند، می‌توانند در بحث فرزندآوری ورود پیدا کرده و مردم را تشویق به این کار کنند.

فرماندار نهاوند در پایان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مرتبط باید از فرزندآوری حمایت کرده و سنگ‌اندازی نکنند، اظهار کرد: بانک‌ها نیز در بحث تسهیلات فرزندآوری مردم را به این کار تشویق کنند.

شناسه خبر 58933