شناسه خبر:59364
1401/6/7 09:30:30

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: براساس اعلام وزارت کشور مرز باشماق 14 شهریورماه به روی زائران اربعین گشوده می‌شود.

مهدی رمضانی اظهار کرد: امسال بعد از دو سال وقفه کرونایی، زمینه برای حضور زائران در مراسم اربعین از مرزهای مختلف کشور ازجمله مرز باشماق مریوان فراهم شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار در استان کردستان مرز باشماق مریوان افتخار میزبانی از زوار امام حسین (ع) را داشته و بدون شک این سفر مایه خیر و برکت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی نیز از همین مسیر خواهد بود.

رمضانی افزود: بر اساس تمهیدات لازم برای ورود و خروج آسان زائران و مذاکره با طرف عراقی انجام و زیرساخت‌ها تقویت شده و خوشبختانه مشکلی خاصی در این زمینه نداریم.

وی اعلام کرد: امکان پذیرایی از 20 هزار زائر در استان کردستان- مرز باشماق مریوان پیش‌بینی شده است.

این مسئول اظهار کرد: تأکید وزارت کشور و ستاد اربعین مبتنی بر حرکت زائران اربعین بوده و بر اساس قرارداد منعقده با طرف عراقی، از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر پذیرایی زوار امام حسین (ع) خواهیم بود.

رمضانی با بیان اینکه تمهیدات لازم ویژه حمل‌و‌نقل و تأمین امنیت زائران نیز انجام شده است، ابراز کرد: در شهر مریوان 10 موکب مستقر شده و امکان اسکان شبانه پنج هزار زائر پیش‌بینی شده و خوشبختانه شاهد همراهی خوبی از سوی علما، ریش‌سفیدان، متنفذین و مردم هستیم.

وی اظهار کرد: مرز باشماق کاربری تجاری و ترانزیتی داشته و امسال نیز طبق اعلام ستاد اربعین این مسیر برای تردد زائران نیز انتخاب شده و تمهیدات لازم ویژه پارکینگ 20 هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند نذورات، خیرات و کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد عتبات عالیات استان واریز کنند.

شناسه خبر 59364