شناسه خبر:59871
1401/6/19 09:01:33

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با هدف همکاری و تشریک‌ مساعی جهت اجرای مطلوب احیای امر به معروف و نهی از منکر تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه بینش مطهر استان همدان امضا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، ابوالفضل یدالهی‌اصلان در نشست امضای تفاهم‌نامه که به میزبانی واحد همدان برگزار شد، ابراز کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فرصت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی متعددی وجود دارد؛ ازجمله تشکل‌های دانشجویی، استادان و کارکنان دانشگاه که می‌توان در انجام فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر از آن‌ها بهره گرفت.

یدالهی‌اصلان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از چندسال قبل شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر را با توجه به پتانسیل موجود تشکیل داده و جلسات آن به‌طور منظم برگزار شده است.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: امر به‌ معروف یعنی امر کردن و فرمان دادن به خوبی‌ها، نهی از منکر یعنی نهی کردن و بازداشتن از زشتی‌ها. مکتب انبیای الهی و به‌خصوص دین مقدس اسلام، نگرش جامعه‌گرایی را تقویت می‌کند؛ دین اسلام می‌کوشد به‌گونه‌ای انسان را تربیت کند که در همه مراحل زندگی به‌ کل انسان‌ها به‌خصوص اعضای جامعه اسلامی نظر داشته باشد.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان همدان در این نشست با تأکید بر اینکه ستاد امر به‌ معروف در مسیر تسهیلگری باید قدم بردارد، اظهار کرد: حمایت از آمرین به معروف و فعالان میدانی، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد در استان همدان است.

میثم صابریون گفت: دانشگاه نباید آرمان‌خواهی را فراموش کند و دانشجو و اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه باید با روحیه مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یاری کنند.

صابریون با بیان اینکه ستاد امر به معروف در دور جدید با احیای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرایی شدن این مصوبات برآمده و تکالیف خود را ناظر بر وظایف سازمان‌ها پیگیری می‌کند، ادامه داد: امر به‌ معروف به بحث عفاف و حجاب تقلیل یافته است، 18 عرصه تخصصی در این خصوص وجود دارد و ستاد به‌عنوان یک نهاد نظارتی در این عرصه فعالیت می‌کند؛ این تفاهم‌نامه نیز به همین دلیل شکل‌ گرفته است.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه بین ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، دانشگاه آزاد اسلامی و دبیرخانه بینش مطهر با اهدافی همچون احیا و ترویج گفتمان علمی و تخصصی امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌محور در تمام سطوح جامعه، آموزش (حضوری و مجازی) در راستای احیا و ترویج گفتمان اجتماعی امر به‌ معروف و نهی از منکر در سطح استان، آموزش و شبکه‌سازی گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سطح استان، برگزاری رویدادهای مشترک در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهادی و غیره در راستای تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی، تربیت و پرورش مربیان و ناصحان امر به معروف و نهی از منکر از بین دانشگاهیان، تولید محتوای مناسب و بازنشر در رسانه‌ها به‌منظور بازتعریف و بهبود تصویر ذهنی افکار عمومی از امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای سیر مطالعاتی بینش مطهر و استفاده از آثار امامین انقلاب اسلامی امضا شد.

شناسه خبر 59871