شناسه خبر:60644
1401/7/9 08:37:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی در توجه و خدمات‌رسانی به سالمندان به‌ویژه اجرای سند 6 بندی حمایت از سالمندان نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

«فرحناز محمدی» روز پنجشنبه در آیینی که با حضور جمعی از سالمندان یکی از مراکز نگهداری از سالمندان این استان برگزار شد، اظهار کرد: قوانین و مصوبات خوبی در زمینه حمایت از سالمندان در کشور وجود دارد، اما در مرحله اجرا مشکل داشته و نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای سالمندان بیشتر در این زمینه در کنار بهزیستی باشند.
وی افزود: با توجه به رشد جمعیت سالمندی در کشور و به تبع آن در این استان نیاز است برنامه‌ریزی برای سالمندان از دوران میان‌سالی به مرحله اجرا گذاشته شود.
محمدی با بیان اینکه کرمانشاه با داشتن 10.47 درصد جمعیت سالمندان در رتبه هشتم کشوری قرار دارد، ادامه داد: این درحالی بوده که میانگین جمعیت سالمندی در کشور بین 13،5 تا 14 درصد است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در این استان هم‌اکنون 25 هزار سالمند زیر پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد یک‌هزار و 250 نفر در پنج مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.
محمدی با بیان اینکه سالمندان استان بیشترین خدمات را از هفت مرکز روزانه بهزیستی دریافت می‌کنند، افزود: در این مراکز همه خدمات توانبخشی، حمایتی، مددکاری و درمانی به سالمندان ارائه می‌شود، ضمن آنکه 450 نفر نیز در منزل مورد ویزیت قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته سالمندان از ششم تا دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: تمرکز بهزیستی روی برنامه‌های توانبخشی، پیشگیری از ازکارافتادگی و معلولیت سالمندان، حمایت و مددکاری قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در این مراسم احترام به سالمندان و تکریم آن‌ها را یک تکلیف شرعی و انسانی دانست و اظهار کرد: دین اسلام سرشار از توصیه برای احترام و تکریم سالمندان است که موجب نزول خیر و برکت برای مردم آن جامعه خواهد شد.
«پیمان ترکمانه» با بیان اینکه درحال حاضر شأن و منزلت سالمندان در کشور بسیار فراتر از آن است که هم‌اکنون در جامعه ما به آن پرداخته می‌شود، افزود: یکی از اصلی‌ترین نیازهای سالمندان حضور در جامعه است که مسئولان باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه این حضور را هرچه بیشتر فراهم کنند.
وی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز سعی شده است تا توجه به این بخش بیشتر شود که اجرای طرح شهیدرجایی یکی از ماندگارترین اقدامات این شهید بزرگوار در راستای تکریم این قشر از جامعه است.
در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از آثار سالمندان این مرکز نیز در معرض دید عموم قرار داده شده بود که مورد بازدید حاضران قرار گرفت.
استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد که 170 هزار نفر آن زیر پوشش سازمان بهزیستی است و از این تعداد حدود 45 هزار نفر از این سازمان ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 60644