شناسه خبر:60761
1401/7/11 09:09:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: مدیران درتلاش هستند تا هشت کیلومتر باقی‌مانده از طرح کنارگذر غربی همدان (سیدجمال‌الدین اسدآبادی) هرچه زودتر تکمیل شود.

به گزارش روز یکشنبه سپهرغرب از روابط عمومی استانداری همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» در پنجمین جلسه راهبردی وضعیت تصادفات استان افزود: کنارگذر غربی همدان به اسم بیدارگر مشرق‌زمین، سیدجمال‌الدین اسدآبادی نام‌گذاری‌ می‌شود.
وی با بیان اینکه به دنبال جذب اعتبارات ویژه برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان هستیم، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رئیس‌جمهور در سفر خود به استان بر آن تأکید کرد، موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز استان بود.
استاندار همدان تأکید کرد: درتلاش هستیم تا علاوه‌بر اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهور به استان برای نقاط حادثه‌خیز درنظر گرفته شده، در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اعتبارات دیگری برای استان در این حوزه جذب کنیم.
وی با بیان اینکه خط‌کشی معابر روستایی و جاده‌های اصلی و روشنایی مسیرهای مهم استان در دستورکار قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شورای ترافیک می‌تواند با در دستور کار قرار دادن اقدامات پیشگیرانه‌، نقش مؤثری در کاهش تصادفات برون و درون‌شهری داشته باشد.
قاسمی‌فرزاد افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز حائز اهمیت است؛ بنابراین مدیران مربوطه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات ویژه از محل سفر رئیس‌جمهور به استان برای خط‌کشی و رفع نقاط حادثه‌خیز درنظر گرفته می‌شود.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: اتصال دوربین‌های اتوماتیک به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات، به‌ویژه در زمینه معاینه فنی، هرچه سریع‌تر انجام گیرد تا مشکلات معاینه‌ فنی خودروها در سطح استان حل‌وفصل شود.
قاسمی‌فرزاد خواستار سامان‌دهی تردد خودروهای سوخت‌رسان و مخاطرات آن‌ها طبق آیین‌نامه شد و افزود: همه اقدامات و برنامه‌های حوزه راهنمایی و رانندگی به‌گونه‌ای انجام شود که تصادفات و میزان فوتی‌ها کاهش یافته و در سطح استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد.
در این جلسه رئیس پلیس‌ راه گزارشی از تصادفات برون‌شهری 6 ماه نخست سال‌ جاری ارائه کرد و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاداه‌ای استان نیز به توضیح و تشریح اقدامات صورت‌گرفته در راستای کاهش تصادفات برون‌شهری پرداخت.
کنارگذر غربی همدان از ایستگاه پلیس راه همدان- قزوین آغاز و به شهر صالح‌آباد متصل می‌شود.
وی اظهار کرد: طول این محور 27 کیلومتر است.

شناسه خبر 60761