شناسه خبر:61083
1401/7/19 09:10:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با شروع برداشت سیب از باغات نهاوند پیش‌بینی می‌شود امسال 70 هزار تن محصول برداشت شود.

علی کمالی‌نژاد رئیس اداره امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند مهمترین شهر استان در زمینه تولید محصولات باغی است که سالانه هزاران تن انواع محصولات باغی در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه در نهاوند 13 هزار و 500 هکتار باغ وجود دارد که از این میزان سالانه بیش از 120 هزار تن انواع میوه به دست می‌آید، سیب را از مهمترین محصول باغی این شهرستان عنوان کرد و گفت: نهاوند در زمینه تولید سیب مقام اول استان را دارد و با توجه بیشتر و حمایت از آن قابلیت رقابت با ارومیه و البرز را دارا است.
رئیس اداره امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در حال حاضر 2 هزار و 500 هکتار از باغ‌های سیب استان در نهاوند است که بیش از 35 درصد مجموع باغات استان را شامل می‌شود.
کمالی‌نژاد نبود کارخانه فرآوری میوه برای تولید بیشتر را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، این محصولات به خارج از شهرستان فرستاده می‌شوند در حالی که اگر چنین کارخانجاتی در شهرستان ایجاد شود انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر افزایش می‌یابد.
وی میانگین عملکرد تولید سیب نهاوند در واحد هکتار را در مقایسه با عملکرد استان مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: میانگین عملکرد تولید سیب در این شهرستان 30 تن در هر هکتار بوده که در مقایسه با استان بسیار رقم بالایی است.
رئیس اداره امور باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه در شهرستان را از عوامل بالا بردن کیفیت و میزان تولید محصولات باغی برشمرد و ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب و بستر مناسب شهرستان در زمینه تولید سیب آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را داریم.

شناسه خبر 61083