شناسه خبر:61851
1401/8/7 09:22:36

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از انعقاد پنج تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران داخلی در حوزه شهری ازجمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی در حاشیه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک به همت شهرداری، شورای اسلامی شهر، استانداری مرکزی و اتاق بازرگانی، اظهار کرد: هدف از این‌ همایش، جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های مختلف شهر بود که نگاه ویژه‌‌ای به صنعت داشت؛ چراکه نمایشگاه صنعت استان با دستور استانداری با همایش سرمایه‌گذاری متقارن شد تا سرمایه‌گذاران و سفرای خارجی، هر دو بخش را مشاهده کنند.
وی تصریح کرد: همایش به‌صورت منظم و مرتب برگزار شد، در این همایش انعقاد پنج تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران داخلی در حوزه شهری ازجمله دره گردو، بام اراک، باغ گل دائمی شهر، فوداستریت و پروژه مسکونی شهر صنعتی صورت گرفت.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: این تفاهم‌نامه باید در قالب قانون باشد و در اصل اعلام همکاری بوده و اگر قرار است وجاهت قانونی داشته باشد، باید روال آن طی و فراخوان عمومی داده شود تا افراد ذی‌صلاح در فراخوان شرکت کنند و رقابت سالم شکل بگیرد.
مهاجرانی ابراز کرد: ارزش این تفاهم‌نامه‌ها درحال حاضر چهار هزار و 200 میلیارد تومان است که با سرمایه‌گذارانی که تفاهم‌نامه امضا کردند، جلساتی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در حوزه بین‌الملل سه تفاهم‌نامه بین شهرداری اراک و شهرداری سنگال و شهر بعلبک لبنان در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بسته شد که یکی از شهرهای شیعه‌نشین لبنان است و تلاش داریم به‌صورت خیلی خوب و مناسب از جهات فرهنگی و مذهبی تعامل داشته باشیم.
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: مهم‌ترین بخش از طی کردن فرآیند قانونی واگذاری‌ها مطالعات اقتصادی است که عمدتاً توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام می‌شود؛ البته شاید سرمایه‌گذار قصد تغییر طرح‌ها را داشته باشد که در این صورت پروژه فنی هم اضافه می‌شود و زمان طولانی‌تری نیز طی می‌کند.

شناسه خبر 61851