شناسه خبر:62891
1401/9/2 08:33:41

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش از اقدامات انجام شده برای ساخت راه‌های روستایی و تداوم ایمن‌سازی راههای شهرستان تفرش با اولویت رفع نقاط پرحادثه و مستعد حادثه در سال جاری خبر داد.

روح الله شمسی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ارتقای ایمنی در سطح راههای شهرستان تفرش اظهار کرد: امسال مهمترین اولویت کاری راهداران تفرشی ایمن‌سازی نقاط پرحادثه و مستعد حادثه چه در راه‌های اصلی و فرعی و چه در راه‌های روستایی بوده تا کاربران جاده‌ای با ایمنی بیشتر و سوانح کمتری از محورهای مواصلاتی تحت پوشش عبور کنند.
وی تصریح کرد: در حوزه ساخت راه‌های روستایی اقدامات خوبی به‌ویژه در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره انجام شده که از آن جمله می‌توان به زیرسازی و آسفالت محور "گوسیگرد به قزلقاش" شامل عملیات زیرسازی و آسفالت محور به طول 500 متر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال اشاره کرد که البته در همین راستا باید به ساخت و تکمیل پل گوگسیگرد نیز به طول 50 متر با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در همین محور اشاره کرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تفرش ادامه داد: در راستای ساخت راههای روستایی، عملیات زیرسازی و آسفالت در محورهای "دربر به ثمردشت" به طول دو هزار و 300 متر و به عرض 5/5 متر با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال و "جلایربه فریسمانه" به طول سه کیلومتر به عرض 5/5 متر با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال صورت پذیرفته است.
شمسی اظهارکرد: اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان تفرش با برخورداری از سه دستگاه کامیون، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر و با همت بالای راهداران اقدام به ترانشه برداری و حذف نقاط پرحادثه در محور خرازان به طول 10 کیلومتر با حجم 100 متر مکعب کرده که اقدام موثری در جهت ارتقاء سطح ایمنی، جلوگیری از واژگونی و افزایش شعاع دید با هدف کاهش ضریب انحراف خودروها از سطح جاده بشمار می‌رود.
وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در محورهای شهرستان تفرش می‌توان به خط کشی محورهای مواصلاتی به طول 40 کیلومتر، تسطیح و ریگلاژ محورهای خاکی روستایی به طول 80 کیلومتر به صورت امانی و نیز ایجاد شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی به طول 14 کیلومتر اشاره نمود.
رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان تفرش با اشاره به درپیش بودن فصل سرما و بارشهای زمستانی گفت: تلاش کرده ایم با بسیج نیروها و بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات موجود نسبت به ایمن شدن جاده‌ها اقدام کرده، همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کنار تجهیز راهدارخانه ها، از هم اکنون با استفاده از تمام توان و امکانات برای انجام عملیات راهداری زمستانی در گردنه‌های برفگیر شهرستان آمادگی کامل داریم.

شناسه خبر 62891